Якщо раніше дитина мала лише сформулювати спосіб визначення ймовірності тої чи іншої події, то цього разу школяр вже має дати конкретну відповідь на те, яка вірогідність того чи іншого розвитку подій.
Перед учнем — задачка на ймовірності, де розповідається про різних персонажів та події. Описують групи предметів, різні за кількістю. Хоча на кожному етапі сюжет буде інший, у питанні до задачі йдеться про те, що один із предметів вибирають навмання. Школяр, оцінивши кількість об’єктів загалом та пропорційне співвідношення між різними групами об’єктів, має визначити, яка ймовірність вказаного результату. Наприклад, у ящику є три сині, п’ять білих та вісім чорних кульок, і витягнули білу. Вірогідність цього підрахувати нескладно: слід загальне число кульок (а не число всіх кульок, крім білих, як часто помилково робить учень) використати як знаменник, а кількість білих — як чисельник. Потрібний варіант дробу слід перенести в робочу зону.
Виконання цієї вправи остаточно закріпить вміння формулювати та визначати ймовірність тої чи іншої події за умови знання загальної кількості всіх елементів.