За допомогою числової прямої дитина виконувала різноманітні дії ще на початку вивчення математичної науки. У процесі виконання цього завдання школяр теж тренуватиметься працювати з цією прямою, але робитиме це вже на більш складному рівні, ніж раніше.
Перед учнем — числова пряма, де фігурує пара чисел. Вони можуть бути як додатними, так і від’ємними. Поряд — різні літери, за якими ховаються ті чи інші числа. Для того, щоб зрозуміти, про які числа йде мова, школяр має визначити «розмір» кожного ділення. Для цього дитина віднімає від одного числа інше та різницю ділить на кількість щаблів на числовій прямій між ними. Після цього, використовуючи найближче до потрібної літери число як орієнтир, школяр обчислює, чому дорівнює та чи інша літера. У формулюванні завдання вказується, що потрібно зробити з цими літерами — додати або відняти. Школяр, знайшовши числа, що ховаються за ними, обчислює й результат цієї дії, після чого вибирає один із кількох варіантів відповіді.
Виконання цього завдання дає дитині можливість навчитися орієнтуватися в кожному окремо взятому випадку роботи з числовими прямими.
Учень/учениця наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів.