Опис завдання
Розряди чисел допомагають дітям не плутатися у великих числах і швидко розуміти їхню «будову». У цій вправі третьокласники тренуються перетворювати числа за розрядами, тобто бачити, як одне й те саме число можна записати по-різному: у десятках, сотнях чи тисячах. Таке тренування розвиває математичне мислення, уважність і вміння працювати з нулями.
Дитина бачить на екрані число з підписом розряду, наприклад: «40 десятків» або «6 сотень». Поруч, після знака рівності, є порожнє поле з іншою назвою розряду. Завдання учня – уважно прочитати умову, уявити, скільки нулів потрібно додати або прибрати, і записати правильне число. Наприклад, «40 десятків» – це «4 сотні», адже ми переносимо один нуль і змінюємо назву розряду.
Під час виконання вправи дитина вчиться розуміти, що:
- десятки – це одиниці з одним нулем (10, 20, 30…);
- сотні – це одиниці з двома нулями (100, 200, 300…);
- тисячі – це одиниці з трьома нулями (1000, 2000, 3000…);
- одне й те саме число можна записати різними способами: 5 сотень = 50 десятків = 500 одиниць;
- правильне перетворення за розрядами допомагає легко виконувати письмове додавання, віднімання й множення.
Для дітей ця вправа подається у зрозумілій, ігровій формі: вони ніби «перекладають» числа з однієї мови розрядів на іншу. Для батьків це зручний спосіб закріпити з дитиною тему розрядного складу числа без нудних таблиць. А для вчителів – готовий інтерактивний інструмент, який допомагає пояснити, чому 100 – це десять десятків, а 1000 – десять сотень.
Регулярне виконання таких завдань формує у третьокласників міцне розуміння десяткової системи числення. Учні починають краще орієнтуватися у великих числах, не бояться нулів і впевненіше виконують інші математичні вправи. Перетворення за розрядами стає для дитини не складною темою, а цікавою логічною грою з числами.
Пов'язані стандарти
Учень/учениця: розрізняє одноцифрові, двоцифрові і трицифрові числа; записує трицифрове число у вигляді суми розрядних доданків.