Учень/учениця: розуміє сотню як одиницю лічби; знає способи утворення трицифрового числа.
Стандарти
Лічба та кількість предметів у сукупності
Назви чисел та правила лічби. Встановлення кількості предметів за допомогою лічби. Порівняння чисел.
Учень/учениця: розрізняє одноцифрові, двоцифрові і трицифрові числа; записує трицифрове число у вигляді суми розрядних доданків.
-
Зображення чисел
-
Відтворення чисел
-
Розряд цифри в числі
-
Розряд цифри в числі до 100 000
-
Обираємо число за розрядом
-
Записуємо число за розрядами
-
Перетворення за розрядами
-
Склади найбільше/найменше число
Учень/учениця: порівнює, додає і віднімає розрядні числа; порівнює числа в межах тисячі.
-
Парні та непарні числа
-
Порівняння чисел
-
Гра "Знаходимо більше або менше число"
-
Порядок чисел
-
Порівняння прикладів
-
Порівняння прикладів з дужками
-
Рівність виразів
-
Оцінка нерівностей
-
Відтворення стовпчастих графіків
-
Порівняння копійок та гривень
-
Більша чи менша сума гривень?
-
Сортування гривень та монет
Учень/учениця: виконує усне додавання і віднімання на основі розрядного складу числа.
-
Додавання трицифрових чисел у стовпчик
-
Таблиця додавання
-
Задачі до 1000
-
Яке число додали?
-
Урівнюємо приклади
-
Додавання більше ніж 3 чисел
-
Задачі на додавання 3 і більше чисел
-
Виконуємо додавання за збільшенням розряду
-
Додавання у стовпчик до 100 000
-
Таблиця додавання до 100 000
-
Задачі до 100 000
-
Пропущене число в межах 100 000
-
Урівнюємо приклади до 100 000
-
Додавання 3 і більше чисел до 100 000
-
Задачі на додавання 3 чисел до 100 000
-
Вписуємо цифри
-
Віднімання трицифрових чисел у стовпчик
-
Таблиця віднімання
-
Задачі на віднімання до 1 000
-
Вписуємо пропущене число
-
Урівнюємо приклади на віднімання
-
Віднімання на збільшення розряду
-
Віднімання до 100 000 у стовпчик
-
Віднімання до 100 000
-
Таблиця віднімання до 100 000
-
Вписуємо цифри
-
Парний чи непарний результат
-
Відгадай число
-
Невідомі числа
Учень/учениця: виконує усне додавання і віднімання круглих чисел без переходу через розряд.
-
Задачі до 1000
-
Таблиця віднімання
-
Таблиця віднімання до 100 000
-
Оцінка суми
-
Оцінка різниці
-
Оцінка числа та виразу
Учень/учениця: виконує множення і ділення круглого числа на одноцифрове число.
-
Множення з 0
-
Множення з 1
-
Множення з 2
-
Множення з 3
-
Множення з 4
-
Множення з 5
-
Множення з 6
-
Множення з 7
-
Множення з 8
-
Множення з 9
-
Множення з 11
-
Множення з 12
-
Множення на круглі числа
-
Множення на підвищення розряду
-
Ділення на 2,3,4,5,10
-
Ділення з підвищенням розряду
-
Задачі на ділення
Учень/учениця: виконує ділення круглого числа на кругле.
-
Заповнення таблиці (закономірність ділення)
-
Ділення круглих чисел
-
Чи можливо розділити порівну?
-
Кратність 2, 5, 10
Учень/учениця: застосовує алгоритм письмового додавання і віднімання чисел; перевіряє правильність виконання арифметичних дій додавання і віднімання.
Учень/учениця: виконує множення двоцифрового числа на одноцифрове; одноцифрового числа на двоцифрове.
-
Множення двоцифрових чисел на одноцифрові у стовпчик
-
Задачі на множення двоцифрових чисел на одноцифрові
-
Множення трицифрового числа на одноцифрове
-
Задачі на множення трицифрового і одноцифрового числа
Учень/учениця: розуміє поняття чисельник дробу і знаменник дробу; порівнює дроби з чисельником 1 за допомогою засобів наочності.
Числа та операції в десятковій системі
Учень/учениця: розуміє сутність дії ділення з остачею.
Учень/учениця: розуміє, що остача повинна бути меншою за дільник; виконує ділення з остачею.
Учень/учениця: виконує ділення двоцифрового числа на одноцифрове; застосовує відомі способи перевірки правильності одержаного результату.
-
Гра "Розділяємо на рівні частини"
-
Уявлення про ділення
-
Зв'язок множення з діленням
-
Записуємо приклади за малюнками
-
Знаходимо приклад за результатом
-
Ділення на 1
-
Ділення на 2
-
Ділення на 3
-
Ділення на 4
-
Ділення на 5
-
Ділення на числа до 10
-
Сортування прикладів на ділення до 10
Геометричні фігури
Розпізнання форм оточуючих предметів. Аналіз, порівняння, зображення та створення форм.
Учень/учениця: знає формули обчислення периметра прямокутника, квадрата; розв’язує задачі на обчислення периметра прямокутника, квадрата; розв’язує задачі на знаходження довжини сторони квадрата за відомим периметром.
Арифметичні дії
Учень/учениця: застосовує в обчисленнях таблиці множення чисел 6-9 і відповідних випадків ділення; володіє обчислювальною навичкою табличного множення і ділення; перевіряє правильність виконання множення й ділення зручними способами.
-
Відповідний приклад до малюнка
-
Таблиця множення 2,3,4,5,10
-
Сортування прикладів на множення 2,3,4,5,10
-
Таблиця множення 6,7,8,9
-
Перевірка множення 6,7,8,9
-
Сортування прикладів на множення 6,7,8,9
-
Таблиця множення до 10
-
Перевірка множення до 10
-
Сортування прикладів до 10
-
Рівні за значенням приклади на множення до 10
-
Таблиця множення до 12
-
Перевірка прикладів до 12
-
Множення однакових чисел або квадрат
-
Ділення на 6
-
Ділення на 7
-
Ділення на 8
-
Ділення на 9
-
Ділення на 6,7,8,9
-
Перевірка ділення на 6,7,8,9
-
Сортування прикладів ділення на 6,7,8,9
Учень/учениця: розуміє сутність переставного та сполучного законів множення і застосовує їх у процесі виконання практичних завдань; застосовує в обчисленнях правило множення і ділення на 1, 10, 100, множення на 0 і нуля на число, ділення нуля на число, ділення числа на рівне йому число.
-
Уявлення про множення
-
Відповідний приклад до малюнка
-
Запис приклада за малюнком
-
Таблиця множення 2,3,4,5,10
-
Перевірка множення 2,3,4,5,10
-
Сортування прикладів на множення 2,3,4,5,10
-
Таблиця множення 6,7,8,9
-
Перевірка множення 6,7,8,9
-
Сортування прикладів на множення 6,7,8,9
-
Таблиця множення до 10
-
Перевірка множення до 10
-
Сортування прикладів до 10
-
Рівні за значенням приклади на множення до 10
-
Таблиця множення до 12
-
Перевірка прикладів до 12
-
Множення однакових чисел або квадрат
-
Відтворюємо приклад за малюнком
-
Заповнення пропуску
-
Яке значення відсутнє в завданні
-
Приклади на множення 3 і більше чисел
-
Розбиття на розряди при множенні
-
Цікаве множення
-
Виконуємо ділення на 10
-
Виконуємо ділення на 11
-
Виконуємо ділення на 12
-
Перевірка ділення на 2,3,4,5,10
-
Сортування прикладів ділення на 2,3,4,5,10
-
Перевірка прикладів на ділення до 10
-
Якого числа в діленні не вистачає ?
-
Перевіряємо рівняння
-
Ділення однакових чисел
-
Відновлення ділення
-
Спільний дільник
-
Чим є число в прикладі?
-
Приклади з дужками
-
Властивість додавання (тотожність)
-
Зрівняння прикладів з дужками
-
Властивість множення
-
Зрівняти приклади на множення
-
Рівність виразів
-
Розподільний закон множення
-
Відношення додавання та множення
-
Відношення ділення та множення
-
Дії додавання, віднімання, множення, ділення
-
Доповни вираз
-
Ділення або множення до 5
-
Ділення або множення до 10
-
Ділення або множення до 12
-
Тотожні приклади
-
Складні приклади
-
Задачі на змішані операції
-
Аналіз табличних даних
-
Задачі на більше, ніж 2 дії
-
Якої дії не вистачає?
Числа. Дії з числами
Лічба. Натуральні числа 1–10. Цифра «0». Арифметичні дії додавання й віднімання чисел у межах 10. Табличне додавання й віднімання в межах 10. Відношення різницевого порівняння. Нумерація чисел у концентрі 100. Усна та письмова нумерація у межах 100. Додавання й віднімання чисел на основі нумерації у межах 100. Додавання й віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд. Знаходження невідомого компонента арифметичних дій.
Учень/учениця: розуміє утворення частин способом ділення цілого на рівні частини й виділення однієї з них; визначає кількість рівних частин у цілому.
-
Поняття про знаменник
-
Поняття про чисельник
-
Знаменник і чисельник дробу
-
Знаходження дробу за малюнком
-
Знаходження малюнка за його дробом
-
Однакові за значенням дроби
-
Порівняння дробів за малюнком
-
Сортування дробів
-
Дріб на числовому промені
-
Віднови дріб до цілого
-
Віднови дріб
-
Послідовність дробів
-
Задачі на знаходження дробу числа
-
Задачі на знаходження числа за дробом
-
Відображення числа на числовому промені
-
Чи рівний дріб одиниці
-
Встановлюємо відповідність малюнка і дробу
-
Намалюй дріб на числовому промені
-
Однакові дроби на числовому промені
-
Порівняй дроби з однаковими знаменниками
Математичні вирази. Рівності. Нерівності
Числові рівності і нерівності. Математичні вирази.
Учень/учениця: розуміє сутність понять «рівняння», «розв’язок рівняння»; розв’язує прості рівняння.
-
Рівняння або приклад
-
Початки рівняння на додавання/віднімання
-
Основи рівнянь із множенням/діленням
-
Рівняння
-
Яке рівняння відповідає задачі?
-
Чи може бути розв'язком рівняння задане число?
Учень/учениця: розрізняє числові нерівності та нерівності зі змінною; знаходить розв’язки нерівності зі змінною способом добору із кількох запропонованих.
Величини
Довжина. Маса. Місткість. Вартість. Час. Дії з величинами.
Учень/учениця: знає, якими одиницями вимірюється довжина та їхнє скорочене позначення: міліметр (мм), сантиметр (см), дециметр (дм), метр (м) , кілометр (км) та маса – грам (г), кілограм (кг), центнер (ц), тонна (т).
Учень/учениця: знає співвідношення між одиницями вимірювання довжини, одиницями вимірювання маси.
-
Робота з вертикальними графіками
-
Відтворення вертикальних графіків
-
Кругові діаграми
-
Робота з термометром
-
Аналіз температур
-
Одиниці довжини
-
Перетворення одиниць вимірювання
-
Відповідність одиниць вимірювання
-
Порівняння одиниць вимірювання
-
Відповідність одиниць об'єму
-
Співвідношення одиниць вимірювання
-
Таблиця перетворень
Учень/учениця: порівнює, додає і віднімає іменовані числа, подані в одиницях довжини, маси (без переходу через одиницю вимірювання); використовує знання про довжину, масу тіл та одиниць їх вимірювання при розв’язуванні сюжетних та практично-зорієнтованих задач.
-
Лічба копійок та гривень
-
Порівняння сумми грошей
-
Задачі
-
Скільки треба заплатити?
-
Що вигідніше купити?
-
Решта
-
Рахуємо копійки
-
Математичні дії з одиницями вимірювання
Учень/учениця: визначає час за годинником та записує його значення; перетворює іменовані числа, виражені у двох одиницях найменувань; визначає тривалість події, дату (час) початку, закінчення події, використовуючи відповідно або календар, або годинник.
-
Цифровий годинник
-
Аналоговий та цифровий годинник
-
Запис часу
-
Частини дня за годинником
-
Запис часу зі словесного в цифровий
-
Котра година буде?
-
Розв'язуємо задачі на час
-
Послідовність часу
-
Одиниці часу
-
Робота з одиницями часу
-
Календар
-
Графік часу
-
Коли сталася подія
Сюжетні задачі
Поняття «задача». Прості задачі. Розв’язування простих задач. Загальні прийоми розв’язування задачі.
Учень/учениця: розв’язує прості задачі, що містять збільшення або зменшення числа на/у кілька одиниць, сформульовані у непрямій формі.
-
Виконуємо задачі на множення
-
Задачі на множення двоцифрових чисел на одноцифрові
-
Задачі на множення трицифрового і одноцифрового числа
-
Задачі на віднімання до 1 000
-
Яке рівняння відповідає задачі?
-
Задачі на оцінювання
-
Задачі з дробами
-
Задачі на десяткові дроби
-
Задачі
-
Логічні задачі
-
Логічні загадки
Учень/учениця: розв’язує складені задачі із взаємопов’язаними величинами: задачі на знаходження суми, різницеве чи кратне порівняння двох добутків або часток та обернені до них; задачі на знаходження четвертого пропорційного; задачі на подвійне зведення до одиниці; задачі на спільну роботу.
