Така річ як календар є дуже корисною для повсякденного використання, адже допомагає орієнтуватись у часі не просто у масштабах однієї доби (як годинник), а й у масштабах місяців, років, дізнаватись про те, яким днем тижня був, скажімо, сьомий або ж десятий день того чи іншого місяця тощо. Це дозволяє розробляти власний розклад та більш ефективно працювати з часом. У ході виконання цього завдання дитина працюватиме з календарем для того, щоб закріпити правила написання і відмінювання числівників. Учень вже вміє користуватись календарем, і тепер це вміння має набути правильного словесного оформлення. На екрані зображення того чи іншого персонажа, який вивчає календар. У ньому виділено один з днів. Школяр має проаналізувати дату, тобто те, який день місяця було виділено. Для цього дитина просто аналізує цифру і змінює граматичну форму відповідного числівника таким чином, аби вона відповідала на питання, яке зображено над малюнком. Питання можна сформулювати як «який або котрий день?». Учень вписує відповідь у робочу зону, що знаходиться під завданням і над малюнком. Всього у місяцях від двадцяти восьми до тридцяти одного дня, тож, рухаючись між етапами (адже на кожному з них на календарі буде виділено іншу дату), дитина опрацює відмінювання багатьох двоцифрових чисел, тренуючись граматично їх змінювати відповідно до питання, на які вони мають відповідати. Головне тут – уважно читати завдання. Наприклад, якщо там питається «який день на календарі виділено», то цифру «18» слід описати числівником у формі «вісімнадцятий», а якщо питання ставиться іншим чином, то учень має відповідно до нього змінити й граматичну форму числівника-відповіді.
Учень/учениця:
- впізнає серед слів числівники, ставить до них питання «скільки?», «котрий?», «котра?», «котре?», «котрі?»;
- правильно вимовляє і пише числівники, передбачені програмою, форми родового відмінка числівників 50-80 та на позначення дат;
- ставить питання до кількісних і порядкових числівників;
- вживає правильні форми числівників для позначення часу;
- будує словосполучення з числівникам.
Учень/учениця:
- знає напам’ять українську абетку (алфавіт), розташовує слова у списку за абеткою, орієнтуючись на другу і третю літери у слові;
- знаходить потрібне слово в навчальному словнику, користується орфографічним словником для перевірки закінчення іменників чоловічого роду на приголосний у родовому відмінку;
- відображає на письмі явища чергування приголосних [г], [к], [х] із [з´], [ц´], с´] та голосного [і] з [е], [о];
- вживає у процесі виконання навчальних вправ: у родовому відмінку іменників жіночого роду на -а закінчення -и -і , в орудному відмінку однини в іменниках чоловічого та жіночого роду з основою на м’який приголосний та [ж], [ч], [ш] закінчення -ею, -ем, закінчення -єю в іменниках жіночого роду на –ія, закінчення -єм в іменниках чоловічого роду на [й];
- перевіряє за словником закінчення в родовому й орудному відмінках іменників на -ар, -яр;
- дотримується правил написання іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини (сіль-сіллю; честь-честю);
- вживає закінчення -ах (-ях) в іменниках місцевого відмінка множини;
- уживає букву «ь» для позначення м’якості кінцевого приголосного основи у відмінкових формах прикметників;
- дотримується правила написання прикметників у називному відмінку множини (із закінченням -і);
- правильно записує числівники, форми родового відмінка числівників 50-80;
- пише займенники окремо від прийменників;
- уживає приставну літеру «н» після прийменників у займенниках 3-ї особи;
- знає і дотримується правила окремого написання «не» з дієсловами;
- дотримується правила правопису дієслів на -ся;
- дотримується правил правопису найуживаніших прислівників, зокрема, передбачених програмою для запам’ятовування;
- правильно вживає розділові знаки в кінці речень.