Однорідні члени речення – це слова, що грають однакову синтаксичну роль при тому, що їхнє лексичне значення не є тотожним або навіть близьким. Такі члени речення більш повно розкривають ту думку, що закладена у цій синтаксичній конструкції. Працюючи з однорідними членами речення, треба бути уважними до того, що такі слова мають бути пов’язаними з однією умовною темою, наприклад, описувати один і той же предмет або обставини однієї певної дії тощо. Однорідні підмети мають бути пов’язані з одним присудком, тобто з однією дією; однорідні присудки мають називати дії, які виконує один підмет. Відповідно, для того, щоб виділити такі слова, необхідно скористатись відбором за питаннями – адже однорідні члени речення мають відповідати на одне й те ж питання, що їх і пов’язує. Таким підбором питань і займеться дитина у ході виконання цього завдання. На екрані перед учнем міститься зображення речення – нового для кожного наступного етапу завдання. Дитина уважно читає речення і до кожного слова ставить питання. Знайшовши слова, що відповідають на однакові питання, дитина з-поміж варіантів, які знаходяться під реченням, має також вибрати це питання. Таким чином робота має два рівні: з реченням та з питанням до однорідних його членів. Коли школяр виділяє і слова, і питання, то проходить на новий етап, де аналогічним чином треба буде опрацювати вже інше речення. Однорідними членами можуть бути як підмет з присудком, так і будь-які другорядні члени, тож різноманіття ситуацій та випадків є запорукою того, що цікавість дитини до виконання завдання лише збільшуватиметься з кожним етапом. А наявність додаткових персонажів, що зображуються на екрані, посилює інтерактивність завдання.
Учень/учениця:
- розрізнює на слух і на письмі розповідні, питальні і спонукальні речення, розрізнює серед них окличні і неокличні;
- знаходить головні і другорядні члени речення у найпростіших випадках, встановлює логіко-граматичні зв’язки між членами речення за допомогою питань, поширює речення;
- складає речення за поданими графічними схемами, відновлює зміст деформованих речень;
- виявляє в реченні однорідні члени (головні і другорядні), виконує навчальні вправи з реченнями з однорідними членами, вживає кому при однорідних членах речення.
Учень/учениця створює, розширює доповнює і перегруповує речення; виявляє головні і другорядні члени речення; розрізнює завершені і незавершені речення; розуміє зв'язок слів у реченні; відрізняє речення за метою висловлювання та емоційним забарвленням.