Учень/учениця використовує загальновживані іменники, власні назви, впізнає іменники в реченні і розрізнює за тлумаченням; змінює іменники за числами, родами, відмінками; виявляє близькі та протилежні за заначенням слова, вживає та розуміє лексичні конструкції з іменниками.
Стандарти
Вимоги до мови
Володіння основами граматики та їх використання під час написання чи розмови. Демонстрація розуміння загальних принципів вживання великої літери, норм пунктуації та орфографії під час написання слів/словосполучень/речень.
-
Розподіляємо слова за значенням
-
Тлумачимо маловідомі слова
-
Розрізняємо спільнокореневі слова та форми того самого слова
-
Ланцюжок слів
-
Розподіляємо слова за питанням
-
Розрізняємо частини мови
-
Пояснюємо значення слів
-
Вибираємо зайве слово з ряду слів
-
Ставимо наголос
-
Добираємо рими
-
Гра «Шкільне приладдя»
-
Жителі міст
-
Додаємо до слів закінчення
-
Гра «Запали зірку»
-
Гра «Аеропорт»
-
Гра «Повітряні кулі»
-
Добираємо слова з іншим значенням
-
Знаходимо іменник в початковій формі
-
Доповнюємо речення влучним словом
-
Гра «В саду»
-
Гра «Столиці світу»
-
Гра «Він-вона»
-
Утворюємо іменники, визначаємо їхній рід
-
Гра «На дорозі»
-
Розподіляємо іменники за числами
-
Змінюємо іменники за числами
-
Вибираємо правильну відмінкову форму іменника
-
Визначаємо відмінок іменника у словосполученні
-
Змінюємо іменники за відмінками
-
Гра «Квіткова галявина»
-
Гра «Скриньки»
-
Відмінюємо іменники у множині
-
Гра «Майбутня професія»
-
Вписуємо літери, яких не вистачає
-
З'єднуємо відмінкову форму з відповідним відмінком
-
Вписуємо пропущені приголосні
-
Добираємо прийменники відповідно до форми іменника
-
Змінюємо іменники за питанням
-
Ставимо іменники у кличному відмінку
-
Додаємо лапки до іменників
-
Доповнюємо речення синонімом
-
Антонімічний калейдоскоп
-
Розрізняємо частини мови, які звучать однаково
-
Вибираємо, якою частиною мови виступає слово
-
Гра «Не бійся заглядати у словник»
-
Зупинка «Словосполучення»
-
Гра «Будь уважним»
-
Народні майстри та їхні вироби
Учень/учениця розрізняє і правильно використовує займенники, має уяву про особові, вказівні та присвійні займенники, вживає та розуміє лексичні конструкції з різними типами займенників.
-
Розрізняємо частини мови
-
Знаходимо займенники у тексті
-
Гра «Акваріум»
-
Вписуємо займенник у речення
-
Розрізняємо особові займенники
-
Доповнюємо речення вказівним займенником
-
Відмінюємо займенники
-
Відгадуємо загадки із займенниками
-
Доповнюємо речення відповідним займенником
-
Вписуємо займенник у потрібному відмінку
-
Вживаємо присвійні займенники правильно
-
Вибираємо потрібну форму займенника
-
Розрізняємо частини мови, які звучать однаково
-
Вибираємо, якою частиною мови виступає слово
-
Зупинка «Словосполучення»
-
Гра «Будь уважним»
Учень/учениця розрізняє і правильно використовує дієслова, вміє змінювати дієслова за часом, родом і числами; вживає та розуміє лексичні конструкції з дієсловами.
-
Ланцюжок слів
-
Розподіляємо слова за питанням
-
Розрізняємо частини мови
-
Знаходимо дієслова у тексті
-
Гра «Квітковий магазин»
-
Добираємо синонім і антонім до дієслова
-
Добираємо синоніми до дієслів
-
З'єднуємо дієслова-антоніми
-
Визначаємо пряме і переносне значення дієслів
-
Вибираємо дієслово, що відповідає змісту речення
-
Вибираємо дієслова, які пишуться разом/окремо з «не»
-
Утворюємо словосполучення з дієсловами
-
Розподіляємо дієслова за особовими закінченнями (-уть, -ють/ -ать, -ять)
-
Утворюємо дієслова ІІІ особи множини теперішнього часу
-
Змінюємо дієслова у І та ІІІ особах множини
-
Знаходимо помилки у правописі особових закінчень дієслів
-
Утворюємо дієслова на -ся
-
Розподіляємо дієслова за завершеністю дії
-
Завершуємо дію за допомогою префікса
-
Утворюємо пари дієслів (завершена/незавершена дія)
-
Розподіляємо дієслова за часами
-
Змінюємо дієслова за часами
-
Розподіляємо дієслова за числами
-
Розподіляємо дієслова за особами
-
Гра «Великдень»
-
Змінюємо дієслова теперішнього часу за особами
-
Змінюємо дієслова теперішнього часу за числами
-
Гра «У бібліотеці»
-
Гра «Знімальний майданчик»
-
Змінюємо дієслова майбутнього часу за числами
-
Визначаємо дієслова минулого часу
-
Змінюємо дієслова минулого часу за родами в однині
-
Добираємо дієслова відповідно до числа іменника
-
Знаходимо неозначену форму дієслова у прислів'ях та приказках
-
Доповнюємо фразеологізми дієсловами
-
Добираємо до іменників спільнокореневі дієслова у неозначеній формі
-
Створюємо інструкції
-
Ставимо дієслова у неозначену форму
-
Розрізняємо форми дієслова за питанням
-
Розрізняємо дієприкметники/прикметники
-
Замінюємо слова у словосполученні
-
Утворюємо словосполучення від дієслів
-
Доповнюємо речення синонімом
-
Антонімічний калейдоскоп
-
Розрізняємо частини мови, які звучать однаково
-
Вибираємо, якою частиною мови виступає слово
-
Вставляємо необхідні за змістом дієслова у речення із прямою мовою
-
Зупинка «Словосполучення»
-
Гра «Подорожуємо в часі»
-
Гра «Будь уважним»
Учень/учениця розрізняє та використовує прикметники, впізнає прикметники в реченні та розрізняє за тлумаченням; розуміє ступені порівняння прикметників, змінює прикметники за родами і числами, правильно використовує прикметники за розрядами (відносні, якісні, присвійні), розуміє взаємодію прикметника з іменником, вживає та розуміє лексичні конструкції з прикметниками.
-
Ланцюжок слів
-
Розподіляємо слова за питанням
-
Розрізняємо частини мови
-
Ставимо наголос
-
Знаходимо прикметник у тексті
-
Гра «Опиши предмет»
-
Гра «Підводний світ»
-
Підбираємо прикметники
-
Замінюємо слово у словосполученні
-
Гра «Риси характеру»
-
Гра «Що у візку?»
-
Гра «Залізниця»
-
Вставляємо пропущені прикметники у речення
-
Підбираємо прикметники до малюнків
-
Гра «Велике прання»
-
Вписуємо закінчення прикметника у словосполучення
-
Доповнюємо вислів прикметниками
-
Визначаємо відмінки прикметників у реченні
-
Вписуємо відмінкові закінчення прикметників у словосполученні
-
Ставимо прикметник у початкову форму
-
З'єднуємо прикметники з іменниками
-
Розподіляємо прикметники (з основою на твердий/м'який)
-
Утворюємо прикметники на -ський, -цький, -зький (загальні назви)
-
Утворюємо прикметники на -ський, -цький, -зький (власні назви)
-
Розподіляємо прикметники із суфіксами -ов-, -ев-, -єв-
-
Утворюємо прикметники з префіксами при-, пре-
-
Відмінюємо прикметники (тверда група)
-
Відмінюємо прикметники у множині
-
Відмінюємо прикметники (м'яка група)
-
Вживаємо знак м'якшення
-
Доповнюємо речення синонімом
-
Антонімічний калейдоскоп
-
Розрізняємо частини мови, які звучать однаково
-
Вибираємо, якою частиною мови виступає слово
-
Зупинка «Словосполучення»
-
Гра «Будь уважним»
Учень/учениця розрізняє і правильно використовує прислівники, має уяву про групи прислівників за значенням і роллю у реченні, вживає та розуміє лексичні конструкції з різними їхніми типами.
-
Розподіляємо слова за питанням
-
Знаходимо прислівники в тексті
-
Гра «Вибери човну назву»
-
Визначаємо речення з однорідними прислівниками
-
Замінюємо вислів одним словом
-
Визначаємо близькі за значенням прислівники
-
Вивчаємо протилежні за значенням прислівники
-
Шукаємо помилку в реченнях
-
Утворюємо ступені порівняння прислівників
-
Утворюємо словосполучення з прислівниками
-
Розрізняємо прислівники за роллю і значенням
-
Вивчаємо роль прислівника у реченні
-
Доповнюємо речення синонімом
-
Антонімічний калейдоскоп
-
Розрізняємо частини мови, які звучать однаково
-
Вибираємо, якою частиною мови виступає слово
-
Зупинка «Словосполучення»
-
Гра «Будь уважним»
Учень/учениця має уяву про службові частини мови, зокрема, загальновживані прийменники, використовує їх та вміє вводити їх у синтаксичні конструкції.
-
Розрізняємо частини мови
-
Гра «Малюки»
-
Доповнюємо речення прийменником
-
Розрізняємо прийменники
-
Доповнюємо текст сполучниками
-
Вибираємо зайвий рядок
-
Розрізняємо сполучники
-
Знаходимо частку в реченні
-
Доповнюємо речення потрібним словом
-
Шукаємо правильний рядок
-
Розпізнаємо вигук
-
Вибираємо прийменник, якого не вистачає в реченні
-
Рахуємо кількість службових слів у реченні
-
Розрізняємо службові частини мови
-
Заповнюємо пропуск потрібним словом
-
Розрізняємо частини мови, які звучать однаково
-
Вибираємо, якою частиною мови виступає слово
-
Вибираємо службові слова для непрямої мови
-
Гра «Будь уважним»
Учень/учениця визначає і правильно використовує слова, що мають однакове звучання, але різне значення та іноді і написання; розуміє їхню смислову, морфологічну та синтаксичну роль; використовує їх у реченнях, словосполученнях.
Учень/учениця створює, розширює доповнює і перегруповує речення; виявляє головні і другорядні члени речення; розрізнює завершені і незавершені речення; розуміє зв'язок слів у реченні; відрізняє речення за метою висловлювання та емоційним забарвленням.
-
Розрізняємо частини мови
-
Створюємо інструкції
-
Визначаємо речення з однорідними прислівниками
-
Вивчаємо роль прислівника у реченні
-
Доповнюємо речення прийменником
-
Доповнюємо речення потрібним словом
-
Вибираємо прийменник, якого не вистачає в реченні
-
Рахуємо кількість службових слів у реченні
-
Заповнюємо пропуск потрібним словом
-
Доповнюємо речення синонімом
-
Називаємо вид речення
-
Ставимо відповідний розділовий знак
-
Знаходимо речення за його характеристикою
-
Поміркуємо разом
-
Відгадуємо загадку та визначаємо її форму
-
Розрізняємо розповідні та спонукальні речення
-
Гра «Цікаві перетворення»
-
Визначаємо граматичну основу
-
Вибираємо правильну відповідь
-
Знаходимо відповідні члени речення
-
Вставляємо відповідні члени речення
-
У світі цікавих загадок
-
Складаємо схему речення
-
Цікава вікторина
-
Ставимо питання до однорідних членів
-
Ставимо розділові знаки при однорідних членах речення
-
Доповнюємо речення з однорідними членами
-
Встановлюємо зв'язок слів у реченні
-
Доповнюємо речення словом у відповідній формі
-
Утворюємо зв'язне речення
-
Пов'язуємо слова у реченні
-
Поширюємо речення за питаннями
-
Вибираємо вставні слова у реченні
-
Розставляємо розділові знаки у реченні зі вставним словом
-
Шукаємо зайвий рядок
-
Вибираємо речення зі звертанням
-
Доповнюємо речення доречним словосполученням
-
Вибираємо службові слова для непрямої мови
-
Знаходимо речення, яке відповідає схемі
Учень/учениця:
- розуміє і аналізує загальну структуру тексту, виходячи з його змісту, знаходить у тексті зачин, основну частину, кінцівку;
- інтерпретує інформацію, представлену візуально, та використовує її для розуміння тексту;
- порівнює перекази текстів на основі джерела і вибирає найбільш докладний;
- самостійно формулює тему і мету (основну думку) тексту, добирає заголовок, який відповідає темі або основній думці тексту;
- виявляє в тексті слова, які містять важливі відомості тексту;
- ділить текст на частини за поданим планом і самостійно;
- має уявлення про поділ тексту на абзаци;
- аналізує в навчальній роботі тексти різних типів.
-
Розміщуємо пункти плану у правильному порядку
-
З'ясовуємо, якої частини тексту не вистачає
-
З'єднуємо абзаци з відповідними частинами тексту
-
Розміщуємо частини тексту у потрібному порядку
-
Складаємо план тексту
-
Вибираємо текст згідно зі складеним планом
-
Підбираємо план до запропонованого заголовка
-
Ділимо текст на абзаци
-
Відновлюємо зв'язний текст
-
Підбираємо заголовок до тексту та визначаємо його тип
-
Знаходимо малюнок, який найбільше підходить до тексту
-
Шукаємо зайве речення в тексті
-
Складаємо текст
-
Доповнюємо текст
-
Вибираємо тему тексту
-
Знаходимо основну думку тексту
-
Знаходимо зв'язний текст
-
Розрізняємо текст-опис
-
Розпізнаємо текст-роздум
-
Вибираємо текст-розповідь
-
Вибираємо вдалий переказ
-
Друзі природи ставлять запитання
-
Досягнення успіхів
-
Поспілкуємося про здоров'я
Учень/учениця розуміє і вживає слова та фрази, за допомогою яких виражається ставлення до висловленої думки, користується ними для доповнення, роз’яснення чи уточнення предметного змісту речення, виділяє їх розділовими знаками на письмі.
-
Вибираємо вставні слова у реченні
-
Розставляємо розділові знаки у реченні зі вставним словом
-
Шукаємо зайвий рядок
-
Вибираємо речення зі звертанням
-
Доповнюємо речення доречним словосполученням
Учень/учениця розуміє і користується правилами вживання великих літер у географічних назвах, іменах людей і прізвиськах тварин, назвах свят тощо.
Учень/учениця правильно використовує розділові знаки для позначення на письмі прямої мови або цитат.
-
Вибираємо речення із прямою мовою
-
Шукаємо в реченні слова автора
-
Вставляємо необхідні за змістом дієслова у речення із прямою мовою
-
Розставляємо розділові знаки при прямій мові
-
Вибираємо, за якою схемою побудоване речення
-
Встановлюємо відповідність між схемами та реченнями
-
Вибираємо діалог, в якому правильно розставлені розділові знаки
Учень/учениця має базові вміння в користуванні довідниковими матеріалами із застосуванням алфавітного порядку слів, знає і використовує порядок літер у абетці.
Знання мови
Застосування знань мови та її загальних засад при усному і письмовому мовленні, читанні і прослуховуванні для розуміння функціонування слів в різних стилях, їхній ефективний вибір для доповнення речення/тексту.
Учень/учениця розуміє лексичне значення окремих слів та фраз; відрізняє слова з абстрактним значенням; використовує синоніми для уникнення повторень; добирає антоніми; узагальнює або конкретизує поняття і значення; добирає влучні слова і фрази, щоб досягнути потрібного ефекту.
-
Розподіляємо слова за значенням
-
Тлумачимо маловідомі слова
-
Вибираємо зайве слово з ряду слів
-
Гра «Запали зірку»
-
Гра «Аеропорт»
-
Гра «Повітряні кулі»
-
Добираємо слова з іншим значенням
-
Доповнюємо речення влучним словом
-
Гра «Підводний світ»
-
Гра «Велике прання»
-
Добираємо синонім і антонім до дієслова
-
Добираємо синоніми до дієслів
-
З'єднуємо дієслова-антоніми
-
Вибираємо дієслово, що відповідає змісту речення
-
Замінюємо вислів одним словом
-
Визначаємо близькі за значенням прислівники
-
Вивчаємо протилежні за значенням прислівники
-
Доповнюємо речення синонімом
-
Антонімічний калейдоскоп
-
Знаходимо вислови-синоніми
-
Вибираємо доречний вислів
-
Складаємо пари висловів-антонімів
-
Знаходимо антоніми в прислів'ях
-
Моя країна
-
Народні майстри та їхні вироби
-
Водойми рідного краю
Учень/учениця використовує розділові знаки для позначення на письмі мети висловлювання та емоційного забарвлення.
Учень/учениця розуміє різницю між офіційним та неофіційним використанням мови; визначає пряме і переносне значення слів і фраз з використанням контекстних підказок.
-
Підбираємо прикметники
-
Замінюємо слово у словосполученні
-
Доповнюємо вислів прикметниками
-
Визначаємо пряме і переносне значення дієслів
-
Вибираємо речення з використанням слів у переносному значенні
-
Тварини нашого краю
Розширення словникового запасу
Визначення або уточнення значення невідомих і багатозначних слів і фраз, використовуючи контекст, аналізуючи складові тексту. Демонстрація розуміння образної мови, словосполучень та нюансів у значенні слів. Використання такої кількості слів та фраз, яка є достатньою для читання, писання, слухання текстів відповідно до віку; демонстрація вміння з’ясовувати значення невідомого терміна, важливого для розуміння або висловлення думки.
Учень/учениця використовує контекст речення як ключ до значення слова або фрази, знаходить чи складає до ключового речення речення з тим самим змістом, виділяє в контексті та правильно використовує синоніми, антоніми, омоніми.
-
Тлумачимо маловідомі слова
-
Розрізняємо частини мови
-
Пояснюємо значення слів
-
Гра «Шкільне приладдя»
-
Гра «Запали зірку»
-
Доповнюємо речення влучним словом
-
Вставляємо пропущені прикметники у речення
-
Доповнюємо вислів прикметниками
-
Знаходимо дієслова у тексті
-
Вибираємо дієслово, що відповідає змісту речення
-
Доповнюємо речення синонімом
-
Антонімічний калейдоскоп
-
Знаходимо вислови-синоніми
-
Вибираємо доречний вислів
-
Складаємо пари висловів-антонімів
-
Знаходимо антоніми в прислів'ях
-
Поміркуємо разом
-
Відгадуємо загадку та визначаємо її форму
-
Розрізняємо розповідні та спонукальні речення
-
Гра «Цікаві перетворення»
-
Вибираємо речення з використанням слів у переносному значенні
-
Птахи рідного краю
-
Народні звичаї
-
Українська пісенна традиція
-
Лікарські рослини рідного краю
-
Народні частування
-
Живі барометри нашого краю
-
Символи та обереги України
-
Моя країна
-
Народні майстри та їхні вироби
-
Водойми рідного краю
-
Тварини нашого краю
Учень/учениця використовує загальновживані афікси як ключ до значення слова, використовує зрозуміле значення кореня слова для визначення значення нового слова, створеного додаванням афіксів; змінює значення слів за допомогою додавання або вилучення афіксів до відомого слова; розуміє і визначає значення спільнокореневих слів, використовує значення окремих слів для розуміння значення слів, створених їх злиттям, та створює нові слова цим способом.
-
Розрізняємо спільнокореневі слова та форми того самого слова
-
Ланцюжок слів
-
Добираємо рими
-
Сортуємо слова з префіксами і суфіксами
-
Додаємо частинку і утворюємо слово
-
Вибираємо слово за морфемною схемою
-
Збираємо слово з частин
-
Розбираємо слово за будовою
-
Формуємо потяг
-
Утворюємо зменшувально-пестливі слова
-
Встановлюємо відповідність
-
Вибираємо слова з префіксами з-, с-, пре-, при-
-
Морфемна шарада
-
Відновлюємо слова
-
Гра «П’ятий зайвий»
-
Жителі міст
-
Додаємо до слів закінчення
-
Доповнюємо приказку
-
Гра «Продовж ланцюжок»
-
Гра «Чи правда, що…»
-
Доповнюємо складні слова
-
Утворюємо іменники, визначаємо їхній рід
-
Утворюємо прикметники на -ський, -цький, -зький (загальні назви)
-
Утворюємо прикметники на -ський, -цький, -зький (власні назви)
-
Розподіляємо прикметники із суфіксами -ов-, -ев-, -єв-
-
Утворюємо прикметники з префіксами при-, пре-
-
Утворюємо дієслова ІІІ особи множини теперішнього часу
-
Утворюємо дієслова на -ся
-
Завершуємо дію за допомогою префікса
-
Утворюємо пари дієслів (завершена/незавершена дія)
-
Добираємо до іменників спільнокореневі дієслова у неозначеній формі
-
Розрізняємо дієприкметники/прикметники
-
Гра «Вибери човну назву»
-
Утворюємо ступені порівняння прислівників
Учень/учениця використовує довідкові матеріали (словники, глосарії, тезауруси), щоб знайти або уточнити значення слів та фраз.
-
Тлумачимо маловідомі слова
-
Пояснюємо значення слів
-
Вибираємо зайве слово з ряду слів
-
Гра «Шкільне приладдя»
-
Гра «Не бійся заглядати у словник»
-
Моя країна
-
Народні майстри та їхні вироби
-
Водойми рідного краю
Учень/учениця розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо; розуміє значення простих аналогій та метафор у контексті; розуміє значення та взаємозв’язок слів з протилежними та схожими, але не однаковими значеннями; співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення; визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням; розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами; має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
-
Розподіляємо слова за значенням
-
Тлумачимо маловідомі слова
-
Ланцюжок слів
-
Розподіляємо слова за питанням
-
Вибираємо зайве слово з ряду слів
-
Добираємо рими
-
Гра «Запали зірку»
-
Гра «Аеропорт»
-
Гра «Повітряні кулі»
-
Добираємо слова з іншим значенням
-
Доповнюємо речення влучним словом
-
Гра «В саду»
-
Гра «Опиши предмет»
-
Гра «Підводний світ»
-
Підбираємо прикметники
-
Вставляємо пропущені прикметники у речення
-
Підбираємо прикметники до малюнків
-
Гра «Велике прання»
-
Доповнюємо вислів прикметниками
-
З'єднуємо прикметники з іменниками
-
Знаходимо числівник у реченні
-
Ставимо питання до числівників
-
Розподіляємо числівники за питанням
-
Утворюємо словосполучення
-
Доповнюємо словосполучення числівником
-
Відповідаємо на питання
-
Вписуємо числівники
-
Знаходимо помилку в реченні
-
Визначаємо час
-
Змінюємо числівники за питаннями
-
Записуємо математичний вираз
-
Записуємо словосполучення
-
Відповідаємо на питання «о котрій годині?», «котра година?»
-
Знаходимо правильно утворені словосполучення з числівником
-
Добираємо синонім і антонім до дієслова
-
Добираємо синоніми до дієслів
-
З'єднуємо дієслова-антоніми
-
Вибираємо дієслово, що відповідає змісту речення
-
Утворюємо словосполучення з дієсловами
-
Добираємо дієслова відповідно до числа іменника
-
Доповнюємо фразеологізми дієсловами
-
Утворюємо словосполучення від дієслів
-
Визначаємо близькі за значенням прислівники
-
Вивчаємо протилежні за значенням прислівники
-
Утворюємо словосполучення з прислівниками
-
Розрізняємо прислівники за роллю і значенням
-
Вивчаємо роль прислівника у реченні
-
Доповнюємо речення синонімом
-
Антонімічний калейдоскоп
-
Знаходимо вислови-синоніми
-
Вибираємо доречний вислів
-
Складаємо пари висловів-антонімів
-
Знаходимо антоніми в прислів'ях
-
Поміркуємо разом
-
Встановлюємо зв'язок слів у реченні
-
Доповнюємо речення словом у відповідній формі
-
Утворюємо зв'язне речення
-
Пов'язуємо слова у реченні
-
Поширюємо речення за питаннями
Учень/учениця знає та використовує точні відповідні загальні академічні та спеціальні визначення, які є базовими для конкретної теми, виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів, фраз, доступних текстів.
-
Розподіляємо слова за значенням
-
Тлумачимо маловідомі слова
-
Вибираємо зайве слово з ряду слів
-
Добираємо рими
-
Гра «Шкільне приладдя»
-
Гра «Запали зірку»
-
Гра «Аеропорт»
-
Знаходимо прикметник у тексті
-
Створюємо інструкції
-
Гра «Не бійся заглядати у словник»
-
Пишемо слова за правилами орфографії
-
Вибираємо речення з використанням слів у переносному значенні
-
Зупинка «Словосполучення»
-
Гра «Подорожуємо в часі»
-
Гра «Будь уважним»
-
Знаходимо речення, яке відповідає схемі
-
Вибираємо вдалий переказ
-
Птахи рідного краю
-
Народні звичаї
-
Українська пісенна традиція
-
Лікарські рослини рідного краю
-
Народні частування
-
Живі барометри нашого краю
-
Символи та обереги України
-
Моя країна
-
Народні майстри та їхні вироби
-
Водойми рідного краю
-
Тварини нашого краю
-
Друзі природи ставлять запитання
-
Досягнення успіхів
-
Поспілкуємося про здоров'я
Розуміння образної мови
Розуміння образної мови, зв’язків між словами та нюансів у значенні слів.
Учень/учениця розуміє та пояснює значення загальних ідіом, приказок та прислів'їв.
-
Доповнюємо приказку
-
Доповнюємо вислів прикметниками
-
Знаходимо неозначену форму дієслова у прислів'ях та приказках
-
Доповнюємо фразеологізми дієсловами
-
Замінюємо вислів одним словом
-
Антонімічний калейдоскоп
-
Знаходимо вислови-синоніми
-
Вибираємо доречний вислів
-
Складаємо пари висловів-антонімів
-
Знаходимо антоніми в прислів'ях
-
Народна скарбничка
-
Живі барометри нашого краю
-
Тварини нашого краю
