Оскільки числівники належать до іменникової групи частин мови, може здатись, що вони грають другорядну роль у спілкуванні. Однак, це не так – числівники, як і будь-які інші слова, не можуть бути зайвими, вони є частиною великої системи, де кожен елемент має значення – мови. Числівники зустрічаються нам значно частіше, ніж ми вважаємо, і у ході виконання цього завдання дитина переконається в цьому. Числівники є словесним «перекладом» мови цифр, тобто вони називаються цифри словами, які мають лексичне значення та граматичні категорії. Числівники виникли значно раніше, ніж цифри (які є скоріше просто шифром, умовними позначками для лаконічної передачі інформації, яку передають кількісні числівники), а не навпаки. І одна з життєвих ситуацій, з якою ми стикаємось буквально щодня, і яка має звʼязок з числівниками – це вимір часу. На екрані перед дитиною міститься зображення кількох аналогових годинників. Аналогових – тобто таких, де є стрілки: та, що вказує на години, зазвичай коротша, а довша – та що вказує на хвилини. Секундна стрілка в контексті завдання ігнорується, і не зображується, аби не збивати школяра. Годинників кілька, і всі вони показують різний час. Над ними міститься формулювання завдання. Там вказано точний час, наприклад, «пʼятнадцять годин і сорок хвилин». Важливо, що час вказано словами, себто числівниками. Дитина має знайти годинник, який показує його. Для цього учень має згадати, що означає комбінація стрілок і чому у добі двадцять чотири години, а на аналоговому годиннику лише дванадцять чисел-позначень. Коли школяр знайде потрібний годинник, то пройде на наступний етап, де треба буде виконати аналогічний набір дій, але годинники, як й числівники у завданні, будуть іншими.
Учень/учениця:
- знає значущі частини слова: префікс, корінь, суфікс, закінчення;
- самостійно розбирає прості за будовою слова;
- розрізнює спільнокореневі слова та форми того самого слова;
- ділить на групи слова, що відповідають на питання різних частин мови, включно з числівниками і прислівниками;
- розрізняє слова з абстракним і конкретним значенням;
- узагальнює або конкретизує поняття і значення.
Учень/учениця:
- впізнає серед слів числівники, ставить до них питання «скільки?», «котрий?», «котра?», «котре?», «котрі?»;
- правильно вимовляє і пише числівники, передбачені програмою, форми родового відмінка числівників 50-80 та на позначення дат;
- ставить питання до кількісних і порядкових числівників;
- вживає правильні форми числівників для позначення часу;
- будує словосполучення з числівникам.
Учень/учениця:
- користується порівнянням та аналогією як засобами встановлення нових ознак і якостей;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.