Закінчення слова, що належить до більшості самостійних частин мови, визначає його граматичне значення, тобто рід, число тощо. У ході виконання цього завдання дитина вчитиметься самостійно дописувати потрібне закінчення у словесну конструкцію, щоб вона була правильною. При цьому дана вправа присвячена закінченню дієслів у минулому часі, які мають рід і число. На екрані зображено певну ситуацію. Учень роздивляється деталізований малюнок та аналізує його. Після чого залишається відповісти на питання, що ставиться до ілюстрації: що робили зображені на ній персонажі? Більша частина відповіді вже є, залишається дописати тільки закінчення дієслова, яке має узгоджуватися з числом персонажів та їхнім родом. Наприклад, якщо зображені підстрибуючі хлопці (двоє-троє), то до слова «стриба…» треба дописати закінчення «…ли», але якщо хлопчик був би один, то тільки «…в». Таким чином дитина вчиться самостійно узгоджувати слова у словосполученні за характерними граматичними особливостями кожного. І навіть якщо учень десь помилиться, то все одно пройде до наступного етапу, просто правильна відповідь спочатку зʼявиться на екрані.
Учень/учениця: за підтримки з боку дорослих досліджує зв'зки між словами і нюанси в значеннях слів; розрізняє загальні об'єкти за категоріями (наприклад, форми, продукти), щоб зрозуміти поняття, які представляють ці категорії; демонструє розуміння найуживаніших дієслів і прикметників, пов'язуючи їх з їхніми протилежностями (антонімами); виявляє зв'язки в реальному житті між словами і їхнім використанням.
Учень/учениця: вживає всі частини мови; утворює різні форми дієслів і прикметників; практично засвоює всі граматичні категорії та вживає (неусвідомлено) їх (рід, число, відмінкові закінчення) та поодинокі граматичні форми; узгоджує слова у словосполученнях і реченнях згідно з мовними нормами;володіє елементарними навичками корекції та самокорекції мовлення, помічає і виправляє помилки.