Учень вже зрозумів, у чому полягає роль займенників у мові, осягнув їхню універсальність, орієнтованість на граматичні категорії та здатність однаково ефективно використовуватись при позначанні як істот, так і не істот. У ході цього завдання учень тренуватиметься самостійно обирати займенник, чим закріпить свої знання та вміння працювати з цією частиною мови. На екрані перед дитиною зображено об’єкт. Прямо він не називається, але є відомим для дитини. Під малюнком міститься займенник, от тільки слово це неповне: бракує літери, яка б уточнила граматичну категорію роду чи числа. Учень має самостійно ввести цю літеру так, щоб утворений в результаті дій дитини займенник підходив для позначення зображеного об’єкта. Коли учень це зробить, то проходить далі, на наступний етап, де буде новий малюнок. Важливо, що ці ілюстрації можуть зображівати й досить специфічні предмети. Наприклад, окуляри – об’єкт один, але слово, яке використовується для його назви має лише форму множини. Отже і займенник для нього теж може бути тільки у множині – це слово «вони». Тож завдяки цій вправі учень закріплює на практиці отримані про займенники знання, а також вчиться використовувати їх у специфічних випадках.
Учень/учениця: демонструє володіння базовою українською граматикою і використовую її при говорінні чи письмі; друкує великі та малі літери; використовує найуживаніші іменники і дієслова; розрізняє однину і множину; формулює та продовжує повні речення в загальній мовній діяльності.
Учень/учениця: за підтримки з боку дорослих досліджує зв'зки між словами і нюанси в значеннях слів; розрізняє загальні об'єкти за категоріями (наприклад, форми, продукти), щоб зрозуміти поняття, які представляють ці категорії; демонструє розуміння найуживаніших дієслів і прикметників, пов'язуючи їх з їхніми протилежностями (антонімами); виявляє зв'язки в реальному житті між словами і їхнім використанням.
Учень/учениця: вживає всі частини мови; утворює різні форми дієслів і прикметників; практично засвоює всі граматичні категорії та вживає (неусвідомлено) їх (рід, число, відмінкові закінчення) та поодинокі граматичні форми; узгоджує слова у словосполученнях і реченнях згідно з мовними нормами;володіє елементарними навичками корекції та самокорекції мовлення, помічає і виправляє помилки.