Антоніми – це слова, які мають протилежні значення. Отже ними можуть бути не лише явища та предмети, для називання яких використовуються іменники. Натомість антонімами можуть бути й інші слова: дієслова, займенники (іноді, в залежності від контексту) та прикметники. Ця вправа присвячена роботі саме з протилежними ознаками. На екрані зображено персонажа, який просить, щоб йому передали один з двох зображених біля нього об’єктів. Ці предмети не називаються прямо, але вказуються їхні ознаки, котрі є протилежними. Наприклад, два напої: один гарячий, а другий – холодний. У завданні, що міститься над малюнком, вказано, який саме об’єкт просить персонаж, тож вибрати між двома протилежностями дитині буде просто. Коли учень це зробить, то пройде на новий етап, де будуть нові малюнки і, звісно, нові слова, які називають протилежні ознаки. Цікаво, що предмети можуть бути зовсім різні або навіть подібні за всім, окрім однієї ознаки, котра вказується словами-антонімами. Саме вона має бути критерієм вибору для учня. Ця вправа є ефективним тренажером, який використовується для тренування навичок роботи з антонімами та розширює словниковий запас дитини.
Учень/учениця: за підтримки з боку дорослих досліджує зв'зки між словами і нюанси в значеннях слів; розрізняє загальні об'єкти за категоріями (наприклад, форми, продукти), щоб зрозуміти поняття, які представляють ці категорії; демонструє розуміння найуживаніших дієслів і прикметників, пов'язуючи їх з їхніми протилежностями (антонімами); виявляє зв'язки в реальному житті між словами і їхнім використанням.
Учень/учениця: має широкий словниковий запас, добирає точні слова відповідно до ситуації; знає основні назви предметів, ознак, явищ, подій.
Учень/учениця: вживає та розуміє слова різної складності: синоніми, антоніми, епітети, метафори, багатозначні слова, фразеологізми; знає прислів'я, приказки, утішки, загадки, скоромовки; володіє мовним етикетом відповідно до ситуації (привітання, прохання, вибачення, подяка, комплімент, звертання).