Кількість голосних та приголосних у словах варіативна і може відрізнятися не тільки від конкретного слова, а й навіть від того, яку воно приймає форму. Тим не менш, українська мова вважається однією з найбільш мелодійних у світі, тому здебільшого збіг кількох приголосних або голосних підряд їй невластивий. У ході виконання цієї вправи учень буде рахувати кількість голосних у словах і порівнювати ці словесні конструкції між собою. На екрані перед дитиною зображено пару слів. Вони супроводжуються гарними ілюстраціями того, що ці слова називають, або що означають. Ці малюнки додають грі естетичної привабливості та привертають увагу дитини і навіть будують певний простий сюжет. Наприклад, одягнені по-осінньому казкові лисичка та сова. Учень читає слова, після чого має перерахувати кількість голосних звуків у кожному з них. Над словами та малюнками міститься завдання, де вказано, яке саме слово має обрати дитина. Наприклад, те, у якому дві голосні. Вибравши це слово, учень натискає на відповідну ілюстрацію, після чого переходить на наступний етап, де його чекатиме інша пара слів та інше завдання – тепер треба буде знайти слово, де голосних, скажімо, три.
Учень/учениця: демонструє володіння базовою українською граматикою і використовую її при говорінні чи письмі; друкує великі та малі літери; використовує найуживаніші іменники і дієслова; розрізняє однину і множину; формулює та продовжує повні речення в загальній мовній діяльності.
Учень/учениця: розрізняє звуки за наявною кількістю голосу та м'якістю.
Учень/учениця: знає звуки, літери та алфавітні назви літер та вмє їх розрізняти.
Учень/ учениця: розрізняє поняття "літера", "звук", "склад", "слово", "речення".
Учень/учениця: має широкий словниковий запас, добирає точні слова відповідно до ситуації; знає основні назви предметів, ознак, явищ, подій.