Самостійні частини мови, що у більшості своїй мають як лексичне, так і граматичне значення, використовуються для різних цілей. Якщо іменник називає предмети, то займенник не робить цього, але вказує на ті самі ж предмети. При цьому займенники є універсальними. Слово «він» може однаково ефективно використовуватись для позначення слів «літак» та «Іван», оскільки вони обидва чоловічого роду. У ході виконання цього завдання дитина буде підбирати слова за займенником, який їм підходить, і саме їх рід буде головним критерієм для вибору. На екрані перед дитиною міститься ряд ілюстрацій. Всі зображені предмети подібні між собою, хоча й відрізняються по суті. Наприклад, це можуть бути схожі предмети одягу, які, однак, по-різному називаються. Кожен предмет підписано. У завданні до кожного рівня вправи подається займенник-орієнтир. Учень має підібрати один предмет до цього займенника. Зробити це досить легко – назва предмету має співпадати за родом з тим займенником, що подається у завданні. Коли дитина робить свій вибір, то проходить на наступний етап вправи, де треба виконати аналогічні дії вже з новим рядом малюнків.
Учень/учениця: демонструє володіння базовою українською граматикою і використовую її при говорінні чи письмі; друкує великі та малі літери; використовує найуживаніші іменники і дієслова; розрізняє однину і множину; формулює та продовжує повні речення в загальній мовній діяльності.
Учень/учениця: за підтримки з боку дорослих досліджує зв'зки між словами і нюанси в значеннях слів; розрізняє загальні об'єкти за категоріями (наприклад, форми, продукти), щоб зрозуміти поняття, які представляють ці категорії; демонструє розуміння найуживаніших дієслів і прикметників, пов'язуючи їх з їхніми протилежностями (антонімами); виявляє зв'язки в реальному житті між словами і їхнім використанням.
Учень/учениця: має широкий словниковий запас, добирає точні слова відповідно до ситуації; знає основні назви предметів, ознак, явищ, подій.
Учень/учениця: вживає всі частини мови; утворює різні форми дієслів і прикметників; практично засвоює всі граматичні категорії та вживає (неусвідомлено) їх (рід, число, відмінкові закінчення) та поодинокі граматичні форми; узгоджує слова у словосполученнях і реченнях згідно з мовними нормами;володіє елементарними навичками корекції та самокорекції мовлення, помічає і виправляє помилки.