Цікава особливість граматики української мови полягає у тому, що категорія роду властива всім або майже всім словам, які належать до іменних частин мови. Це значить, що рід є й у слова, яким називається жива істота (і яка дійсно має рід, як і все живе), й у слова, яким називається неживий предмет. У ході виконання цього завдання дитина зіштовхнеться з цією особливістю. На екрані перед учнем кілька малюнків. На деяких з них живі істоти, на інших – звичайні побутові об’єкти. Але категорія роду властива кожній назві. Це стає очевидним, коли перед дитиною постає завдання: знайти та виділити всі предмети, для яких підходить вказаний у завданні займенник. А оскільки вибір проходить саме за категорією роду, дитина розуміє, що займенник «він» однаково вірно використовується і для позначення слова «песик», і для позначення слова «стілець». Коли учень виділяє всі слова, що підходять до вказаного займенника, то переходить на наступний етап, де на екрані будуть зовсім інші ілюстрації, а у завданні буде й новий займенник. Для посилення цікавості дитини до виконання цього завдання важливим є те, наскільки якісно були зроблені ілюстрації: тваринки гарні, виглядають привітно і мило, а предмети деталізовані та яскраві.
Учень/учениця: демонструє володіння базовою українською граматикою і використовую її при говорінні чи письмі; друкує великі та малі літери; використовує найуживаніші іменники і дієслова; розрізняє однину і множину; формулює та продовжує повні речення в загальній мовній діяльності.
Учень/учениця: за підтримки з боку дорослих досліджує зв'зки між словами і нюанси в значеннях слів; розрізняє загальні об'єкти за категоріями (наприклад, форми, продукти), щоб зрозуміти поняття, які представляють ці категорії; демонструє розуміння найуживаніших дієслів і прикметників, пов'язуючи їх з їхніми протилежностями (антонімами); виявляє зв'язки в реальному житті між словами і їхнім використанням.
Учень/учениця: вживає всі частини мови; утворює різні форми дієслів і прикметників; практично засвоює всі граматичні категорії та вживає (неусвідомлено) їх (рід, число, відмінкові закінчення) та поодинокі граматичні форми; узгоджує слова у словосполученнях і реченнях згідно з мовними нормами;володіє елементарними навичками корекції та самокорекції мовлення, помічає і виправляє помилки.