У реченні не завжди буває легко зрозуміти, до якого саме іменника відносить той чи інший прикметник. Особливо складно тоді, коли бракує мовної практики або досвіду у роботі саме з цією частиною мови. Проте насправді зробити це досить легко. Головне – зрозуміти, який саме предмет характеризується цим прикметником і правильно задати питання. У ході виконання цього завдання дитина тренуватиметься правильно знаходити повʼязані з прикметником іменники та узгоджувати їх у роді та числі. Ці граматичні категорії виражаються у закінченнях – останніх кількох літерах слова. Вони співпадають з тим питанням, на яке відповідає даний прикметник. На екрані перед дитиною міститься речення – нове для кожного наступного етапу завдання. У ньому є прикметник, закінчення якого є пропущеним. На його місці у слові просто порожня клітинка. Правильне закінчення дитина має вписати сама, памʼятаючи, якими вони можуть бути у прикметника загалом. Дитина уважно читає речення, розуміє, який саме обʼєкт характеризується даним прикметником, після чого аналізує рід та число цього предмета і відтворює закінчення прикметника так, щоб вони узгоджувались між собою. Коли дитина впише відповідні букви, то пройде на наступний етап до нового речення. Хоча всі дії дитина має виконати самостійно, не маючи перед собою варіантів для відповіді, зробити це неважко, адже всього можливих закінчень чотири: «ий», «ая», «є» та «і».
Учень/учениця:
- впізнає в реченні і розрізняє слова, які називають ознаки, знає термін "прикметник" і розуміє його значення;
- правильно ставить питання до прикметників різного роду й числа;
- добирає до зображення відомого предмета відповідні ознаки;
- змінює прикметники за числами;
- утворює словосполучення іменників із прикметниками;
- розпізнає слова, близькі і протилежні за значенням;
- виявляє в ряду слів ті, що є близькими або протилежними за значенням.
Учень/учениця:
-розрізняє та використовує прикметники, впізнає прикметники в реченні та розрізняє за їх тлумаченням, розуміє ступені порівняння прикметників;
- змінює прикметники за родами і числами, правильно використовує прикметники за розрядами (відносні, якісні, присвійні);
- розуміє взаємодію прикметника з іменником, вживає та розуміє лексичні конструкції з прикметниками.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.