Ця вправа продовжує тему вивчення навколишнього світу через мову. Цього разу увага приділяється темі розпорядку дня. Життя людини будь-якої вікової категорії упорядковане хоча б приблизно за допомогою певного розкладу. Навіть якщо йде мова про людину вже дорослу, яка не ходить до школи, або про людину старшу, яка не встає рано вранці, все рівно певні життєві ритми, а відтак і розпорядок дня, зберігається. У ході виконання цього завдання дитина навчиться більш впевнено визначати послідовність дій згідно з цим розкладом. На екрані перед учнем міститься центральний малюнок, що зображує певну ситуацію. Поряд є зображення учнів, які коментують цю ситуацію. Коментарі можуть бути різними і стосуватись місця дії, того, як часто її слід виконувати тощо. Кожен з учнів має свою думку стосовно цього питання, однак в межах одного рівня саме питання одне. Наприклад, якщо в центрі екрані зображення дівчинки, що чистить зуби, то один учень стверджуватиме, що робити це треба щодня, а інший – щотижня (правий, звісно, перший). Однак, обидва вони обговорюють саме частоту повторення описаної на малюнку дії. Отже, школяр має вибрати правильну відповідь, аби краще зрозуміти особливості розпорядку дня. Учень має пригадати, що саме люди роблять після пробудження, коли треба чистити зуби, коли починаються уроки. Мета – вибрати того з учнів, хто надає правильну відповідь. Коли дитина це зробить, то пройде на новий етап вправи до нового малюнка та інших варіантів. Ця вправа є досить важливою для учня, адже нагадує йому про власний розклад і важливість його дотримування. Крім того, з її допомогою дитині буде простіше орієнтуватись у часі, що теж важливо у житті.
Учень/учениця:
- виділяє у предметах, мовних одиницях головні і другорядні ознаки;
- встановлює тотожність, схожість і відмінність між кількома предметами, мовними одиницями чи явищами;
- виконує логічне групування предметів, мовних об’єктів (за видовими і родовими ознаками, вилучає «зайвий» серед чотирьох-п’яти однорідних);
- встановлює логічну послідовність викладу подій;
- переносить знання і способи діяльності в нову ситуацію.
Учень/учениця:
- знає розклад дня, правила особистої гігієни, самообслуговування.
Учень/учениця:
- самостійно добирає необхідне навчальне приладдя;
- розуміє необхідність підтримання порядку на робочому місці в школі і вдома;
- дбайливо ставиться до своїх і чужих навчальних речей.