Прикмети – дуже особливий пласт культури. Споконвіків саме у прикметах віддзеркалювалось те, що наші пращури спостерігають у світі, різний досвід віків, уроки життя. Деякі прикмети суто історичні. Наприклад, вважається, що розсипати сіль – до сварки. Ця прикмета пояснюється тим, що раніше сіль була вельми дорога, її везли чумаки, тож зіпсувати навіть трохи цього продукту – значить накликати на себе гнів хазяйки хати. Інші прикмети відображають розуміння різних містичних аспектів, причому корені таких прикмет для звичайної людини часто невідомі – лише дослідники можуть дізнатись, які витоки тої чи іншої прикмети. Нарешті, переносячи спостереження за природою через покоління, люди навчились визначати за, здавалося б, мало повʼязаними подіями прогноз того, якою буде погода, врожай тощо. Те, як народна мудрість уловила таємничий звʼязок між різними елементами оточуючого світу, демонструє глибоку мудрість пращурів, у яких варто вчитись. У ході виконання цього завдання дитина розширить своє знання цих прикмет. На екрані перед дитиною міститься текст нової прикмети на кожному етапі завдання. Він є неповним. Бракує не просто одного слова, а цілого словосполучення, яке має змістовне значення. Дитина вибирає потрібний варіант з кількох словосполучень під прикметою, аби відновити її значення. Коли дитина робить свій вибір, то проходить на наступний етап завдання. Як і у інших пізнавальних вправах, кожен рівень супроводжується малюнком, що тематично повʼязаний з текстом.
Учень/учениця:
- доповнює речення 1-2 словами за змістом, вибираючи із запропонованих або за поданими питаннями.
Учень/учениця:
- розрізняє на слух мовні одиниці: звуки, склади, слова, словосполучення, речення; встановлює їхню кількість;
- виявляє на слух мовні одиниці, вимовлені з порушенням правил вимови, або із зазначеними у завданні прикметами.
Учень/учениця:
- використовує контекст речення як ключ до значення слова або фрази;
- виділяє та правильно використовує синоніми, антоніми, омоніми.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.