Слова формуються різними способами. Додавання окремих морфем – лише один з них. Іноді можливо скласти разом два корені, тобто два лексичні ядра, і тоді зʼявиться слово, що поєднає в собі значення обох перших слів. У ході виконання цього завдання дитина тренуватиметься саме у цьому. На екрані перед учнем міститься зображення того чи іншого обʼєкта, який треба охарактеризувати або назвати. Здебільшого слова, які поєднують два корені, є якраз або прикметниками, або іменниками. Один з коренів вже є. Інший треба додати, але який? Варіантів є кілька: ці корені розкидані навколо. Кожен супроводжується малюнком, який підкреслює значення цього слова. У завданні ж сформульовано, яким це слово має бути, що воно має означати. Дитина по черзі підставляє на порожнє місце кожен корінь і розуміє, який з них використовувати доречніше за інші. Коли дитина робить свій вибір, то проходить на наступний етап завдання. Важливо, що обʼєднання двох коренів для творення нового слова може приймати різні форми, але у цьому випадку йде мова про слова, між головними частинами яких міститься дефіс. Учень працює саме з ними, відтак добре вивчає, як виглядає перший корінь, на які літери він закінчується перед дефісом, як приєднується до нього другий корінь тощо. Ця вправа є першим досвідом словотворення для дитини, коли йде мова про роботу саме з двокореневими словами, тому було вирішено зробити обʼєктами роботи саме слова, які розділяються дефісом – для кращої ілюстрації того, що частини слова містять два лексичні центри.
Учень/учениця:
- використовує значення окремих слів для розуміння значення слів, створених їх злиттям;
- створює нові слова цим способом.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.