Деякі з уже давно вживаних слів української мови були створені саме шляхом поєднання двох коренів. Ними користуються вже багато років, дитина могла досить часто їх вимовляти під час спілкування з іншими людьми і не задумуватись про походження цих слів, настільки звичними вони стали. При цьому завдяки тому, що способів поєднання двох коренів в межах одного слова є багато, іноді ці слова виглядають настільки цілісними (не мають дефісу, корені розділяються додатковими суфіксами для посилення звʼязку між ними тощо), що просто розпізнати два корені в межах одного слова буває важко. Власне, цьому й присвячено дане завдання. На екрані перед учнем міститься слово. Воно є двокореневим. Навколо нього є кілька окремих коренів, з яких два – саме ті, котрі це слово створили, поєднавшись. Ці два корені не просто зображуються як окремі частини, вони і є окремими словами, тобто до кожного приєднався свій набір префіксів та суфіксів, кожне має своє закінчення, якщо, звісно, це не прислівник, котрий морфем для зміни граматичного значення не має. Тож дитина має впізнати ці слова, після чого виділити їх. Коли учень це зробить, то пройде на наступний етап вправи. Важливо, що всі ці слова супроводжуються малюнками. На них зображується те, що ці слова означають. Таким чином дитина може не просто відстежити, як саме сформувались двокореневі слова, а й те, чому були вибрані саме вони, як поєднання значення цих слів підійшло для мети вираження думки, яку містило в собі нове слово.
Учень/учениця:
- використовує значення окремих слів для розуміння значення слів, створених їх злиттям;
- створює нові слова цим способом.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.