Коли дитина опрацює тему поєднання двох коренів в межах одного слова, а також познайомиться з тим, як приєднуються одна до одної різні категорії морфем при побудуванні нової словесної конструкції, всі ці знання необхідно узагальнити для того, щоб вони утворили цілісну картину і зробили розуміння мови більш глибоким. Отже цьому й присвячено дану вправу. На екрані перед учнем міститься кілька обʼєктів, що сюжетно повʼязані між собою. Наприклад, ряд автобусів, на кожному з яких написано те чи інше слово. Всі ці слова різні, але на всіх треба дивитись саме з точки зору морфемного аналізу. У завданні, яке міститься над малюнком, вказано критерій, який треба використовувати, коли дитина робить свій вибір з-поміж цих слів. Наприклад, вибрати лише ті, які було утворено поєднанням двох коренів або двох основ тощо. Дитина розуміє, що одні й ті самі прийоми словотворення є універсальними та використовуються при роботі з різними, не повʼязаніими між собою лексично словами. Тож учень читає завдання, розуміє заданий там критерій та виконує вправу, вибираючи потрібне слово після уважного аналізу кожного з них. Отже, коли дитина проходить на наступний етап завдання, зробивши свій вибір, то стикається з іншим принципом словотворення, описаним у завданні і названим там як новий критерій для оцінки слів. Це дасть дитині практичні навички, за допомогою яких вона в майбутньому зможе аналізувати за морфемним складом ледь не кожне слово, яке потрібно.
Учень/учениця:
- використовує значення окремих слів для розуміння значення слів, створених їх злиттям;
- створює нові слова цим способом.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.