Коли дитина читає книжки, то здебільшого має справу з друкованими буквами. Вони частіше за все однотипні і виглядають майже однаково. Звісно, є багато різновидів шрифтів, проте, як правило, у книжках використовується лише кілька головних. Інша справа – рукописні літери. Вони досить істотно відрізняються від друкованих за виглядом, тож в учня може виникнути плутанина та складності з тим, щоб впізнавати рукописні букви. Крім того, є ще людський фактор – почерк у кожної людини досить індивідуальний. У ході виконання цього завдання дитина зробить перший крок на шляху до оволодіння вмінням розпізнавати букву незалежно від способу її зображення. Це вміння є досить корисним, більше за те – для дорослої людини воно є звичним настільки, що розпізнавання рукописних літер здається чимось очевидним, проте поки це вміння ще не є до кінця засвоєним, дитині буває досить складно. На екрані перед учнем міститься зображення ряду букв. Є два паралельні ряди – верхній містить друковані символи, тоді як нижній – рукописні. Останні знаходяться у хаотичному порядку. Дитина має згадати, як саме у рукописному варіантів виглядають друковані букви та розмістити їх відповідно до одна одної. Коли дитина це робить, то проходить на наступний етап, де буде інший набір букв та нові рукописні еквіваленти під ними. З кожним пройденим етапом вміння розпізнавати літери стає все більш впевненим, що знадобиться дитині в майбутньому при роботі з рукописними символами, розпізнавати які він зможе не тільки простіше, а й значно швидше.
Учень/учениця:
- виконує усно звуковий і звуко-буквений аналіз слів та будує звукові моделі слів з 5-8 звуків, в тому числі з подвоєними, м’якими, пом’якшеними приголосними, диграфами, дифтонгами і апострофом;
- виконує аналітико-синтетичні і конструктивні дії зі словами, як то: заміна, додавання, вилучення одного зі звуків слова з метою відновлення слова або зміни його значення.
Учень/учениця:
- правильно читає абетку, знає абеткові назви букв, відновлює пропущені літери та/або знаходить за записом потрібні літери в абетці;
- розташовує 5-6 слів за абеткою з орієнтацією на першу букву.
Учень/учениця:
- правильно друкує визначені програмою слова, вимова і написання яких не розходяться;
- правильно позначає на письмі (друкує) м’якість приголосних звуків, доцільно використовуючи знак пом’якшення ("ь") та букви "я", "ю", "є", "і";
- розуміє різницю між вимовою і написанням слів, що пишуться за вивченими правилами (слова з ненаголошеними голосними, з апострофом перед "я", "ю", "є", "ї").
Учень/учениця:
- розрізняє на слух мовні одиниці: звуки, склади, слова, словосполучення, речення; встановлює їхню кількість;
- виявляє на слух мовні одиниці, вимовлені з порушенням правил вимови, або із зазначеними у завданні прикметами.