Щоб ефективно працювати з прийменником, треба, перш за все, добре вміти відрізняти його від інших частин мови. Цьому й присвячено дане завдання. На екрані перед учнем міститься речення – нове для кожного наступного етапу. Воно супроводжується ілюстрацією, що зображує те, про що йдеться у тексті. Отже дитина читає речення і шукає серед усіх слів, які в ньому є, прийменник. Зробити це досить легко. Прийменник як службова частина мови не має ані самостійного лексичного, ані граматичного значень. Тобто, якщо відокремити це слово із контексту, то воно втратить сенс, його не можна використати самостійно. Крім того, воно не може змінюватись за граматичними категоріями. Нарешті, більшість прийменників відносно короткі. Дитина вибирає та виділяє слово-прийменник, після цього учень проходить на наступний етап вправи, де треба виконати аналогічні дії з іншим реченням. Загалом прийменників в українській мові небагато, тож, рухаючись між етапами вправи, дитина ознайомиться з ними всіма чи майже всіма, а також зрозуміє, коли саме вони використовуються за допомогою конкретних прикладів. Це дасть дитині можливість більш вільно використовувати їх у повсякденному спілкуванні. Крім того, дитина зрозуміє, які саме слова прийменник може повʼязувати у реченні, наприклад, місцезнаходження предмета відносно іншого, або напрямок руху одного обʼєкта до якогось місця тощо.
Учень/учениця:
- впізнає в реченні, тексті службові слова, пише їх окремо від інших слів;
- пов’язує між собою слова за допомогою службових слів.
Учень/учениця:
- розрізняє на слух мовні одиниці: звуки, склади, слова, словосполучення, речення; встановлює їхню кількість;
- виявляє на слух мовні одиниці, вимовлені з порушенням правил вимови, або із зазначеними у завданні прикметами.
Учень/учениця:
- має уяву про службові частини мови, зокрема, загальновживані прийменники, використовує їх та вміє вводити їх у синтаксичні конструкції.
Учень/учениця:
- використовує контекст речення як ключ до значення слова або фрази;
- виділяє та правильно використовує синоніми, антоніми, омоніми.