Учень/учениця:
— розуміє суть понять «синтаксична норма», «синтаксичне керування», «синтаксична помилка»;
— усвідомлює важливість синтаксичних умінь для розвитку мислення й мовлення;
— знає правила побудови складних речень;
— виявляє порушення синтаксичних зв’язків;
— уміє граматично правильно поєднувати слова в реченнях і словосполученнях;
— аналізує в тексті й реченнях приклади порушення синтаксичної норми;
— виявляє в реченнях порушення правил синтаксичного керування й узгодження.
Учень/учениця:
— розуміє суть понять «пунктуаційна норма», «розділові знаки»;
— усвідомлює важливість пунктуаційної грамотності;
— помічає і виправляє пунктуаційні помилки;
— інтонує текст відповідно до поставлених у ньому розділових знаків;
— аналізує в тексті розділові знаки;
— пропонує варіанти розділових знаків;
— називає правила поставлення розділових знаків.