У словах української мови є немало складових елементів. Головна частина більшості слів (принаймні тих, що належать до самостійних частин мови) називається коренем. У ньому те, що можна назвати серцевиною лексичного значення. Частинка слова перед ним називається префіксом, а частинка після – суфіксом. Вони впливають на лексичне значення слова, додаючи йому тих чи інших відтінків. Після суфіксу також є закінчення, яке впливає на граматичне значення, тобто число, рід та інші ознаки, властиві цій частині мови. У ході виконання цього завдання дитина пересвідчиться у значності ролі, яку відіграють такі частинки слова. На екрані на кожному етапі перед учнем міститься багатоелементний малюнок, який досить докладно описує ту чи іншу ситуацію. Під ним є слово, котре сюжетно повʼязане з малюнком. Це слово неповне – в ньому бракує певної частинки. Без неї слово не може коректно і правильно відобразити те, що відбувається на малюнку. Під ним є кілька варіантів частинок слова. Учень має підставити по черзі всі та зрозуміти, яка саме підходить для цієї ситуації. Дивитись на слово треба саме в контексті обставин, які змальовано ілюстрацією, адже і частинки слова використовуються ситуативно. Коли дитина робить свій вибір, то проходиь до наступного етапу, де побачить зовсім новий малюнок, але теж якісний і деталізований.
Учень/учениця використовує загальновживані іменники, власні назви (з великої літери); вживає іменники в одині та множині та вміє складати з ними різні синтаксичні конструкції (словосполучення, речення).
Учень/учениця впізнає і розрізнює слова – назви предметів, ознак, дій; ставить до слів питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? співвідносить слово і зображення відповідного предмета, дії, ознаки; вибирає з-поміж 2-3 слів те, якому відповідає тлумачення, вживає та розуміє лексичні конструкції різної складності.
Учень/учениця використовує контекст речення як ключ до значення слова або фрази; використовує загальновживані префікси/суфікси як ключ до значення слова.
Учень/учениця розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення; співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами; визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням; розрізняє відтінки лексичного значення слів (наприклад, великий - гігантський).