Учень/учениця розрізняє на слух мовні одиниці: звуки, склади, слова, словосполучення; встановлює їхню кількість; виявляє зайві та відповідні зазначеним прикметам.
Стандарти
Мовленнєва змістова лінія
Cлухання та розуміння усного мовлення. Читання. Письмо. Говоріння.
-
Звуки навкруги нас
-
Вибираємо потрібні речі
-
Вибираємо дзвінки приголосні
-
Вивчаємо глухі приголосні
-
Підбираємо пару (глухі/дзвінкі приголосні)
-
Вибираємо парні приголосні
-
Сортуємо слова з Г / Ґ
-
М`які та тверді приголосні звуки
-
Вибираємо зайвий звук
-
Створюємо звукову модель слова
-
Гра "Розселяємо тварин"
-
Обираємо слово за звуковою моделлю
-
Вибери істоти/неістоти за питанням
-
Збираємось у подорож
-
Знаходимо предмети
-
Вибираємо тварину
-
Визначаємо кількість слів у реченні
-
Пізнаємо тваринний світ
Учень/учениця слухає і розуміє усне висловлювання обсягом 70-90 слів; фіксує початок і кінець, визначає на слух кількість речень (2-4) у тексті; кількість слів у реченні без прийменників, сполучників, займенників (до 4 слів);відповідає на запитання за змістом прослуханого (хто? що? де? коли? як?); розуміє зміст тексту, який прослуховується.
-
Закінчуємо розповідь
-
Вибираємо назву для тексту
-
Вибираємо іллюстраціі до тексту
-
Вибираємо текст з двох поданих записів
-
Українські смаколики
-
Знайомимось з квітами віночка
-
Гра "Збери віночок"
-
Складаємо текст про свято
Учень/ учениця розуміє, що діалог - це розмова двох чи більше осіб і вставляє репліки за змістом.
Учень/учениця читає вголос доступні тексти цілими словами.
-
Розташовуємо речення за змістом
-
Знаходимо зайві речення
-
Вибираємо назву для тексту
-
Вибираємо іллюстраціі до тексту
-
Вибираємо текст з двох поданих записів
-
Українські смаколики
-
Знайомимось з квітами віночка
-
Гра "Збери віночок"
-
Складаємо текст про свято
-
Подорожуємо країнами
Мовна змістова лінія
Текст. Речення. Слово. Звуки і букви. Склад. Наголос. Правопис.
Учень/учениця розрізняє мовні і немовні звуки, знає, що слова складаються зі звуків, що звуки на письмі позначаються буквами, усвідомлює зміну значення слова у результаті заміни одного зі звуків.
-
Звуки навкруги нас
-
Вибираємо потрібні речі
-
Вибираємо дзвінки приголосні
-
Сортуємо слова з Г / Ґ
-
М`які та тверді приголосні звуки
-
Скільки звуків позначає літера?
-
Рахуємо звуки
-
Визначаємо кількість приголосних у слові
-
Визначаємо кількість голосних у слові
-
Створюємо звукову модель слова
-
Гра "Розселяємо тварин"
-
Обираємо слово за звуковою моделлю
-
Вивчаємо дж/дз
-
Ремонтуємо машину
Учень/учениця розрізнює голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимови.
-
Звуки навкруги нас
-
Вибираємо дзвінки приголосні
-
Вивчаємо глухі приголосні
-
Вибираємо парні приголосні
-
Вибираємо зайвий звук
-
Визначаємо кількість приголосних у слові
-
Визначаємо кількість голосних у слові
-
Створюємо звукову модель слова
-
Обираємо слово за звуковою моделлю
-
Вивчаємо відкриті склади
-
Вивчаємо закриті склади
Учень/учениця розрізнює приголосні звуки за звучанням та способом вимови.
-
Вибираємо дзвінки приголосні
-
Вивчаємо глухі приголосні
-
Підбираємо пару (глухі/дзвінкі приголосні)
-
Вибираємо парні приголосні
-
М`які та тверді приголосні звуки
-
Вибираємо зайвий звук
-
Створюємо звукову модель слова
-
Обираємо слово за звуковою моделлю
Учень/учениця поділяє на склади слова з двох – трьох складів, поєднує окремі звуки (2-4) у склад відповідної структури.
-
Вказуємо на склад
-
Рахуємо склади
-
Вказуємо на слова з певною кількістю складів
-
Розташовуємо склади в правильному порядку
-
Доповнюємо слова
-
Утворюємо слово зі складів
-
Друкуємо спільний склад
-
Порівнюємо кількість складів у словах
-
Вивчаємо відкриті склади
-
Вивчаємо закриті склади
-
Друкуємо склад
-
Обираємо наголошений склад
-
Створюємо схему слова
-
Сортуємо слова за наголосом
Учень/учениця визначає наголос у дво-, трискладових словах.
-
Обираємо наголошений склад
-
Створюємо схему слова
-
Ставимо наголос у слові
-
Сортуємо слова за наголосом
Учень/учениця знає абеткові (алфавітні) назви букв.
-
Вибираємо дзвінки приголосні
-
Вибираємо літеру
-
Друкуємо спільну літеру
-
Вставляємо літери в абетку
-
Переплутана абетка
-
Які літери загубились?
-
Розташовуємо слова у реченні
-
Розташовуємо слова в алфавітному порядку
-
Гра "Ремонтуємо слова"
-
Сортуємо літери
-
Складаємо слова з апострофом
-
Вивчаємо закриті склади
-
Чарівні слова
-
Знаходимо слово
Учень/учениця правильно друкує слова, вимова і написання яких збігаються.
-
Вибираємо дзвінки приголосні
-
Вибираємо літеру
-
Друкуємо спільну літеру
-
Розташовуємо слова в алфавітному порядку
-
Гра "Ремонтуємо слова"
-
Доповнюємо слова
-
Вивчаємо відкриті склади
-
Вивчаємо закриті склади
-
Знаходимо зайве
-
Чарівні слова
-
Знаходимо слово
-
Слова навпаки
-
Складаємо нові слова
-
Кросворд
-
Розгадуємо ребуси
Учень/учениця розуміє як позначається м’якість приголосних звуків.
Учень/учениця впізнає і розрізнює слова – назви предметів, ознак, дій; ставить до слів питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? співвідносить слово і зображення відповідного предмета, дії, ознаки; вибирає з-поміж 2-3 слів те, якому відповідає тлумачення, вживає та розуміє лексичні конструкції різної складності.
-
Друкуємо спільну літеру
-
Які літери загубились?
-
Гра "Ремонтуємо слова"
-
Складаємо слова з апострофом
-
Вставляємо апостроф у слово
-
Чарівні літери
-
Друкуємо літеру
-
Вивчаємо дж/дз
-
Вказуємо на склад
-
Рахуємо склади
-
Вказуємо на слова з певною кількістю складів
-
Розташовуємо склади в правильному порядку
-
Доповнюємо слова
-
Утворюємо слово зі складів
-
Друкуємо спільний склад
-
Порівнюємо кількість складів у словах
-
Обираємо наголошений склад
-
Створюємо схему слова
-
Ставимо наголос у слові
-
Сортуємо слова за наголосом
-
Знаходимо зайве
-
Чарівні слова
-
Знаходимо слово
-
Слова навпаки
-
Складаємо нові слова
-
Перетворюємо слова
-
Доповнюємо слово
-
Кросворд
-
Розгадуємо ребуси
-
Гра "Підбери малюнок"
-
Обираємо предмет
-
Знаходимо відповідність
-
Вгадуємо предмети за спільною ознакою
-
Знаходимо предмети в реченні
-
Виправляємо помилку в реченні
-
Вгадуємо предмет
-
Велика літера у власних назвах
-
Вибираємо зайве
-
Істоти/неістоти в реченні
-
Сортування істот / неістот
-
Вибери істоти/неістоти за питанням
-
Істоти/неістоти за властивостями
-
Гра "Хто/що"
-
Гра "Істота чи неістота"
-
Предмети навколо нас
-
Перетворення однини на множину
-
Будуємо слова з цегли
-
Збираємось у подорож
-
Вибираємо предмети
-
Знаходимо предмети
-
Розрізняємо займенники
-
Вписуємо займенник
-
Утворюємо слово
-
Чий предмет?
-
Відгадуємо загадки
-
Встановлюємо відповідність
-
Підбираємо правильне дієслово
-
Знаходимо дію в реченні
-
Знаходимо дію
-
Перетворюємо предмет на дію
-
Відгадуємо предмет за діями
-
Вивчаємо професії
-
Поведінка у громадських місцях
-
Мої вчинки
-
Вибираємо дію за питанням
-
Цей цiкавий транспорт
-
Куди пiти у вихiдний?
-
Що дарує кожний місяць
-
До казки на гостини
-
Ознаки сезонів
-
Розрізняємо тварин за кольором
-
Розрізняємо предмети за матеріалом
-
Вибираємо тварин за спільною ознакою
-
Вибираємо картинки за спільною ознакою
-
Вгадуємо предмет за ознакою
-
Вибираємо ознаки за формою
-
Розташовуємо картинки відповідно до ознак
-
Знаходимо ознаки в реченні
-
Вписуємо колір
-
Розташовуємо малюнки відповідно до написів
-
Ремонтуємо машину
-
Вставляємо посилену ознаку в речення
-
Знаходимо посилену ознаку в загадках
-
Вписуємо сполучник
-
Дописуємо закінчення
-
Доповнюємо слово
-
Розташовуємо предмети за описом
-
Від одного до п'яти
-
Вибираємо слова за змістом
-
Складаємо словосполучення
-
Дієслівні словосполучення
-
Порівняння за ознакою
-
Вибираємо слова, однакові за значенням
-
Вибираємо слова, протилежні за значенням
-
Описуємо зображення
-
Утворюємо речення з поданих слів
-
Вивчаємо навчальне приладдя
-
Рослинний світ: квіти
-
Побут у нашому житті
-
Меблі в наших кімнатах
Учень/учениця доповнює речення 1-2 словами за змістом, обираючи із запропонованих.
-
Виправляємо помилку в реченні
-
Велика літера у власних назвах
-
Ставимо питання до малюнка
-
Істоти/неістоти за властивостями
-
Доповнюємо речення займенником
-
Вибираємо правильну форму звертання
-
Цей цiкавий транспорт
-
Куди пiти у вихiдний?
-
Вставляємо посилену ознаку в речення
-
Коли це буває
-
Що за чим
-
Цікаве про тварин
-
Вписуємо сполучник
-
Виправляємо помилку
-
Складаємо казку
-
Словосполучення в реченні
-
Складаємо речення з пар слів
-
Закінчуємо прислів'я
-
Доповнюємо речення словами
Учень/учениця узгоджує слова у словосполученнях згідно з мовними нормами.
-
Чий предмет?
-
Підбираємо правильне дієслово
-
Вивчаємо професії
-
Дописуємо закінчення
-
Доповнюємо слово
-
Розташовуємо предмети за описом
-
Від одного до п'яти
-
Ввічливі словосполучення
-
Складаємо словосполучення
-
Дієслівні словосполучення
-
Словосполучення в реченні
Учень/учениця визначає кількість слів у реченні з 1-4 слів, складає прості речення (до 5 слів), у тому числі зі службовими частинами мови.
-
Розташовуємо слова у реченні
-
Знаходимо предмети в реченні
-
Істоти/неістоти в реченні
-
Однина/множина в приказках та прислів'ях
-
Відгадуємо загадки
-
Знаходимо дію в реченні
-
Мої вчинки
-
До казки на гостини
-
Знаходимо ознаки в реченні
-
Знаходимо посилену ознаку в загадках
-
Допомагаємо знайти предмет
-
Знаходимо слово, яке сполучає ознаки, дії чи предмет
-
Утворюємо речення з поданих слів
-
Знаходимо зайві слова у реченні
-
Рослинний світ: квіти
Учень/учениця розрізняє речення, за метою висловлювання; упізнає речення за певною комунікативною ознакою ( запитання, прохання, побажання та ін.)
-
Визначаємо кількість слів у реченні
-
Складаємо речення з пар слів
-
Знаходимо речення серед поданих записів
-
Знаходимо зайві слова у реченні
-
Вибираємо питальне реченя
-
Вибираємо спонукальне речення
Учень/учениця обирає з поданих заголовок до тексту букварного типу, визначає кількість речень у тексті (з 2-4 речень); виявляє їх межі за графічними орієнтирами.
-
Розташовуємо речення за змістом
-
Закінчуємо розповідь
-
Знаходимо зайві речення
-
Вибираємо назву для тексту
-
Вибираємо іллюстраціі до тексту
-
Вибираємо текст з двох поданих записів
-
Українські смаколики
-
Знайомимось з квітами віночка
-
Подорожуємо країнами
Діяльнісна змістова лінія
Формування діяльнісної компетентності, навчальних умінь і навичок. Опанування стратегіями, що визначають мовленнєву діяльність, соціально-комунікативну поведінку учнів, спрямовані на виконання навчальних завдань і розв’язання життєвих проблем. Розвиток різних видів мислення, оволодіння інтелектуальними вміннями, розумовими операціями й способами дій.
Учень/учениця виділяє в предметах, мовних одиницях (звуках, складах, словах, реченнях) певні характерні ознаки; порівнює предмети, мовні одиниці; знаходить у предметах, мовних одиницях одного рівня однакові, схожі і різні ознаки; вилучає «зайвий» із групи об’єднаних за певною ознакою об’єктів.
-
Знаходимо зайве
-
Знаходимо слово
-
До казки на гостини
-
Вгадуємо предмет за ознакою
-
Вибираємо ознаки за формою
-
Розташовуємо малюнки відповідно до написів
-
Знаходимо посилену ознаку в загадках
-
Куди потрапить герой
-
Як часто це трапляється
-
Знайди монстра за емоцією
-
Де знаходиться предмет
-
Вивчаємо частини доби
-
Вписуємо сполучник
-
Вибираємо сполучник
-
Розташовуємо малюнок відповідно до слів
-
Вибираємо слова, однакові за значенням
-
Вибираємо слова, протилежні за значенням
-
Описуємо зображення
-
Гра "Збери віночок"
-
Вивчаємо транспорт
-
Меблі в наших кімнатах
Соціокультурна змістова лінія
Засвоєння культурних і духовних цінностей свого та інших народів, а також норм, що регулюють стосунки між людьми різних вікових категорій, статей, націй і сприяють естетичному та морально-етичному вихованню особистості.
Учень/учениця знає розклад дня, правила особистої гігієни, самообслуговування.
Учень/учениця володіє мовним етикетом відповідно до ситуації (привітання, прохання, вибачення, подяка, комплімент, звертання), вміє поводитися у громадських місцях.
Учень/учениця знає і розуміє користь праці, охайності, наполегливості (фразеологізми, прислів'я, приказки, загадки).
-
Однина/множина в приказках та прислів'ях
-
Знаходимо близький за значенням вислів
-
Складаємо вислів
-
Знаходимо вислів з протилежним значенням
-
Закінчуємо прислів'я
