Досі дитина працювала лише з тими прикметниками, що описують зовнішність предметів та обʼєктів. Дитина вже знає про слова, що використовуються для опису форми, розмірів, кольорів та особливих властивостей (наприклад, те, до яких іменників підходить прикметник «пухнастий»). Проте цього разу дитина піде трохи далі і працюватиме з прикметниками, котрі описують внутрішній стан. Опис емоцій та почуттів складніший, бо вони є субʼєктивними матеріями, розуміння яких базується на емоціях та вмінні ставити себе на чуже місце. Тому перший крок на шляху до розуміння теми емоцій та внутрішнього стану, який описується прикметниками, робиться за допомогою міміки. Адже саме за допомогою міміки люди виражають і, певною мірою, втілюють свої емоції, тож у дитини вже є набір асоціацій, які повʼязані з цією темою. На екрані перед учнем міститься три персонажа. Це казкові герої, наприклад, хатинка на курячих ніжках. Такий образ було вибрано не просто так: хатинка у казці явно жива, але обличчя у звичному сенсі цього слова у неї, звісно, нема, тож учню доведеться більше покладатись на символічне відображення міміки, а не на конкретний образ. Кожна хатинка виражає свою емоцію, причому досить яскраво та красномовно. І кожна підписана своїм прикметником, що описує її, хатинки, внутрішній емоційний стан. Проте прикметники заплутані. Хатинки, щоб виконати це завдання, треба змінити місцями таким чином, щоб під кожною знаходилось відповідне слово-прикметник, який дійсно правильно зображає її настрій. Коли учень це зробить, то пройде на наступний етап, де треба буде виконати аналогічні дії, але вже з іншим набором емоцій, а відтак – і з іншими прикметниками.
Учень/учениця використовує загальновживані та присвійні прикметники.
Учень/учениця впізнає і розрізнює слова – назви предметів, ознак, дій; ставить до слів питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? співвідносить слово і зображення відповідного предмета, дії, ознаки; вибирає з-поміж 2-3 слів те, якому відповідає тлумачення, вживає та розуміє лексичні конструкції різної складності.