Ознака предмета може слугувати тим, за допомогою чого його можна впізнати. Здебільшого, будь-які обʼєкти навколишнього світу мають досить великий ряд ознак. Це й фізичні характеристики, наприклад, довжини чи висоти, і особливості зовнішності, колір тощо. Живі істоти мають свій характер та певні біологічні особливості, а абстрактні речі – свої властивості, і здебільшого їх теж цілий набір. Тож, якщо необхідно розпізнати обʼєкт саме за його якостями, то їх має бути кілька, щоб уточнити коло пошуків. Адже червоним може бути і яблуко, і машина, і кров. У ході виконання цього завдання дитина тренуватиметься вгадувати предмет за ознаками. На екрані перед учнем міститься ряд прикметників. Під ним є кілька малюнків, на яких зображено абсолютно різні предмети. Прикметники описують обʼєкт з різних сторін, тож вони не входять у протиріччя одне з одним. Разом вони цілком успішно змальовують словесний портрет того чи іншого предмета чи навіть істоти. Учень має з-поміж варіантів, що містяться під набором прикметників, вибрати той обʼєкт, для опису якого підходять всі ці прикметники. Важливо, що ці обʼєкти підібрано так, щоб інші предмети теж підходили під опис – але не повно, тобто тільки для одного обʼєкта підходять всі три прикметника, але іншим підходять один чи два. Тож дитині доведеться бути уважною, роблячи вибір. Коли учень це робить, то проходить на наступний етап, де треба буде виконати аналогічні дії з іншим рядом прикметників та новими різноманітними варіантами. Вони, ці варіанти, подаються не словами-іменниками, а картинками для урізноманітнення візуального ряду та стимуляції інтересу дитини до виконання вправи.
Учень/учениця використовує загальновживані іменники, власні назви (з великої літери); вживає іменники в одині та множині та вміє складати з ними різні синтаксичні конструкції (словосполучення, речення).
Учень/учениця використовує загальновживані та присвійні прикметники.
Учень/учениця впізнає і розрізнює слова – назви предметів, ознак, дій; ставить до слів питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? співвідносить слово і зображення відповідного предмета, дії, ознаки; вибирає з-поміж 2-3 слів те, якому відповідає тлумачення, вживає та розуміє лексичні конструкції різної складності.
Учень/учениця виділяє в предметах, мовних одиницях (звуках, складах, словах, реченнях) певні характерні ознаки; порівнює предмети, мовні одиниці; знаходить у предметах, мовних одиницях одного рівня однакові, схожі і різні ознаки; вилучає «зайвий» із групи об’єднаних за певною ознакою об’єктів.