Писемна та усна форми мови – це дві сторони одного явища. Вони взаємоповʼязані, і для української мови характерною є відповідність звуків до літер, які й передають ці звуки на письмі. Щоб учень в майбутньому міг вільно працювати з цими інструментами вираження думок та викладення інформації, зараз важливо, аби дитина навчилась співзіставляти літери і звуки. Цьому й присвячено дану вправу. Попри велику важливість для розвитку мовленнєвої діяльності, ця вправа має більший акцент не на академічній стороні, а на ігровій. На екрані перед дитиною міститься малюнок з симпатичними різнокольоровими монстриками. Вони милі і схожі на улюблених героїв мультфільмів. Ці мострики зображені динамічно: вони скачуть, бігають, танцюють, сміються і дивуються. При цьому вони й промовляють звуки, які оформлені, як діалог у коміксі – від кожного мострика відходить хмаринка, всередині якої і знаходиться той чи інший звук, який на письмі виражається певною літерою. Під малюнком є кілька активних кнопок. Натиснувши на кожну, учень викличе схований в ній звук. Дитина має співвіднести ці кнопки з літерами і обрати з-поміж кнопок ті, які видають саме ті звуки, котрі промовляють монстрики. Коли дитина робить свій вибір, то проходить на наступний етап до аналогічного завдання. Хоча мета даної вправа полягає у тому, щоб допомогти дитині краще навчитись співзіставляти звуки та літери, важливо, що у ході виконання завдання учень працюватиме тільки з дзвінкими приголосними звуками. Це допоможе в майбутньому краще їх відрізняти від всіх інших.
Учень/учениця розрізняє мовні і немовні звуки, знає, що слова складаються зі звуків, що звуки на письмі позначаються буквами, усвідомлює зміну значення слова у результаті заміни одного зі звуків.
Учень/учениця розрізнює голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимови.
Учень/учениця розрізнює приголосні звуки за звучанням та способом вимови.
Учень/учениця знає абеткові (алфавітні) назви букв.
Учень/учениця правильно друкує слова, вимова і написання яких збігаються.
Учень/учениця розрізняє на слух мовні одиниці: звуки, склади, слова, словосполучення; встановлює їхню кількість; виявляє зайві та відповідні зазначеним прикметам.