Коли дитина вже навчилась відрізняти голосні звуки від приголосних, то на шляху до опанування теми фонетики треба зробити наступний крок – навчитись диференціювати звуки в рамках одного виду. Відрізнити одні приголосні від інших за належністю до певної категорії складніше, ніж впізнати, який звук є голосним, а який – приголосним. Тож опрацювання цієї теми починається з тренування вміння дитини визначати пари приголосних. На екрані перед учнем міститься зображення кількох активних кнопок. Натиснувши на кожну з них, учень почує певний приголосний звук. Ці кнопки не просто знаходяться на екрані, а є складовими елементами певного малюнка. Ілюстрація виконує суто декоративні функції, однак для дитини це грає не останню роль у посиленні цікавості до виконання завдання. Отже дитина натискає на кожну кнопку по черзі і чує певний звук. Коли учень натискає на кнопку, то також і вибирає цей звук, тож для того, щоб зняти з кнопки маркер обраності, треба ще раз на неї натиснути. Дитина за логікою подібності зрозуміє, які саме голосні складають пару – для цього достатньо бути уважним і шукати подібні елементи в кожному приголосному. Коли дитина вибере пару, то пройде на наступний етап, де треба буде виконати аналогічні дії, але буде схована інша пара.
Учень/учениця розрізнює голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимови.
Учень/учениця розрізнює приголосні звуки за звучанням та способом вимови.
Учень/учениця розрізняє на слух мовні одиниці: звуки, склади, слова, словосполучення; встановлює їхню кількість; виявляє зайві та відповідні зазначеним прикметам.