Серед слів, що належать до самостійних частин мови, варто виділити окремо займенники. Ці слова використовуються не для того, щоб називати предмети, явища, або якості, а лише для вказування на них. Використовуються займенники для звʼязку для того, щоб обʼєднати різні обʼєкти за спільним критерієм та для того, щоб уникнути тавтології, тобто невиправданого повторення слів. У ході виконання цього завдання дитина ознайомиться із займенниками. На екрані перед учнем міститься предметний ряд. Це можуть бути абсолютно різні неповʼязані між собою обʼєкти. Проте деякі з них мають дещо спільне – рід або число. При цьому не обовʼязково навіть, щоб всі вони зображували живий обʼєкт – в українській мові граматична категорія роду властива й тим словам, котрі означають неживі предмети. Над рядом малюнків вказано займенник. Учень має вибрати ті предмети, назви яких можна замінити на цей займенник. Якщо предмет називається словом у множині, значить його можна замінити на «вони». Якщо ж цей обʼєкт у граматичному плані належить до чоловічого, жіночого або середнього роду, то відповідними займенниками є «він», «вона» та «воно». Серед предметів може бути кілька таких, які можна назвати вказаним у завданні займенником, і учень має виділити всі такі обʼєкти. Щоб полегшити завдання дитині, під кожним малюнком міститься активна кнопка, натиснувши на яку дитина почує назву відповідного обʼєкта у правильній формі. Це допомагає, з одного боку, орієнтуватись у назвах та займенниках, а з іншого – повʼязати між собою усне та писемне види мовлення.
Учень/учениця використовує загальновживані іменники, власні назви (з великої літери); вживає іменники в одині та множині та вміє складати з ними різні синтаксичні конструкції (словосполучення, речення).
Учень/учениця впізнає і розрізнює слова – назви предметів, ознак, дій; ставить до слів питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? співвідносить слово і зображення відповідного предмета, дії, ознаки; вибирає з-поміж 2-3 слів те, якому відповідає тлумачення, вживає та розуміє лексичні конструкції різної складності.
Учень/учениця розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення; співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами; визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням; розрізняє відтінки лексичного значення слів (наприклад, великий - гігантський).