Звуки української мови мають досить просту, але разом з цим і багатоскладову та цікаву диференціацію. Перш за все, вони поділяються на голосні та приголосні. Приголосних більше, тож вони також поділяються на тверді і мʼякі, а також на глухі та дзвінкі. Голосні ж бувають звичайні та йотовані – тобто коли до звичайної приєднується звук «й». У ході виконання цього завдання дитина навчиться групувати звуки української мови за певною ознакою. Взагалі фонетика, розділ мовознавства, який вивчає саме звуковий склад мови, є досить складною з академічної точки зору, проте, як не дивно, сприймати звуки на інтуїтивному рівні дійсно легко – завдяки милозвучності та простоті української мови. Тому для виконання цього завдання дитина має проявити не стільки особливі знання, скільки уважність та розуміння теми. Вправа має свій сюжет, який надає завданню більшого ігрового аспекту. На екрані перед учнем міститься багатоелементний малюнок, на якому зображено кількох персонажів. Герої вправи грають у гру, і кожен з них вимовляє певний звук. Всі вони різні, але один з-поміж інших виділяється особливо. Учень натискає на активні кнопки, які розміщені над зображенням цих персонажів, після чого вирішує, хто з них вимовляє зайвий звук, тобто такий, який особливо не схожий на інші. Наприклад, двоє персонажів вимовляють приголосні, а третій – голосний звук, тож саме його і треба виділити. Коли дитина це робить, то проходить на наступний етап, де треба буде по-новому розподіляти звуки.
Учень/учениця розрізнює голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимови.
Учень/учениця розрізнює приголосні звуки за звучанням та способом вимови.
Учень/учениця розрізняє на слух мовні одиниці: звуки, склади, слова, словосполучення; встановлює їхню кількість; виявляє зайві та відповідні зазначеним прикметам.