Завдання з теми “Словотвір”, яке познайомить учнів п’ятого класу із таким поняттям, як ступені порівняння якісних прикметників. Завдяки тому, що дитина вчиться розрізняти префікси та суфікси, а також застосовувати їх на практиці, у нас є чудова можливість навчитися чомусь корисному паралельно до цього!
Отож, у цьому уроці, крім вивчення афіксів, ми розглянемо один зі способів утворення найвищого ступеня порівняння прикметників. Найвищий ступінь порівняння вказує на найвищу міру вияву ознаки предмета й утворюється додаванням до вищого ступеня префікса най-: найближчий, найдорожчий, найкрасивіший тощо. Форма найвищого ступеня може посилюватися частками “як”, “що”, які з прикметниками пишуться разом: якнайбільший, якнайменший.
Під час проходження цього уроку школяр побачить перед собою завдання утворити найвищий ступінь ознаки за допомогою префікса і суфікса. Під ним - прикметник, із яким доведеться працювати. Наприклад, “тихий”. Школяр аналізує це слово, а потім - за допомогою роботи із афіксами утворює вищий ступінь. У результаті - з’являється прикметник “тихіший”. Учень вписує це слово у порожні клітинки та переходить до наступного етапу завдання.