Стандарти
Вимоги до мови
Володіння основами граматики та їх використання під час написання чи розмови. Демонстрація розуміння загальних принципів вживання великої літери, норм пунктуації та орфографії під час написання слів/словосполучень/речень.
-
Визначаємо, який звук є спільним для кожної групи слів
-
Гра «Фонетична шарада»
-
Гра «Цікаві букви та хитрі звуки»
-
Вибираємо слово, яке відрізняється співвідношенням кількості звуків і букв
-
Співставляємо кількість букв і звуків у словах
-
Гра «Слова-перевертні»
-
Знаходимо слова, в яких букви я, ю, є, ї позначають два звуки
-
Гра «Відшукай ключ»
-
Вилучаємо «зайве» слово
-
Знаходимо літеру, яка стоїть не на своєму місці в алфавіті
-
Розташовуємо слова за алфавітом
-
Вибираємо слово, яке порушує алфавітний порядок
-
Записуємо слова з фонетичної транскрипції
-
Розподіляємо слова за початковим приголосним
-
Розрізняємо голосні і приголосні звуки
-
Записуємо приголосні звуки
-
Розрізняємо слова за співвідношенням звуків і букв
-
Вставляємо у слова пропущені голосні (-е-/-и-)
-
Вставляємо у слова пропущені приголосні
-
Вибираємо слова, у яких відбулося спрощення приголосних
-
Вибираємо звуки, які чергуються у словах
-
Доповнюємо речення, використовуючи правила милозвучності
-
Вибираємо словосполучення, у яких порушене правило милозвучності
-
Розподіляємо слова з м'яким приголосним
-
Вибираємо слова з подовженням або подвоєнням приголосних
-
Рахуємо кількість звуків і букв
-
Вибираємо правильно записану фонетичну транскрипцію
-
Розбираємо слова за будовою
-
Утворюємо ступені ознаки за допомогою афіксів
-
Замінюємо словосполучення словами з префіксами
-
Визначаємо правильність написання префіксів
-
Добираємо слово відповідно до схеми
-
Позначаємо закінчення слів
-
Розподіляємо слова з/без префіксів
-
Утворюємо слова із префіксами з-,с-,зі-
-
Розподіляємо слова з префіксами пре-, при-
-
Розрізняємо слова за закінченням
-
Вставляємо пропущену літеру
-
Знаходимо неправильне слово
-
Правильно використовуємо апостроф
-
Змінюємо приголосні при словотворенні
-
Правильно використовуємо м'який знак
-
Додаємо у слова буквосполучення -йо-, -ьо-
-
Розподіляємо слова з подвоєнням та подовженням приголосних
-
Розподіляємо слова, у яких потрібно вживати апостроф/м'який знак
-
Вибираємо правильно утворені слова з буквами -и-/-і-
-
Розрізняємо змінні/незмінні слова
-
Знаходимо слово з помилкою, записуємо його правильно
-
Добираємо перевірне слово, для перевірки правопису
-
Визначаємо частину, яка утворила нове слово
-
Знаходимо слова, які складаються з декількох слів
-
З'єднуємо абревіатуру з повною назвою
-
Розрізняємо спільнокореневі слова та форми слова
-
Упорядковуємо словотвірний ланцюжок
-
Добираємо спільнокореневі слова
-
Утворюємо назви регіонів
-
Утворюємо збірні назви
-
Утворюємо прикметники від іменників
-
Добираємо споріднені іменники до прикметників
-
Перетворюємо форми дієслова
-
Утворюємо зменшено-пестливі слова
-
Утворюємо нові слова за допомогою префіксів
-
Утворюємо слова з протилежним значенням
-
Складаємо слово зі значущих частин різних слів
-
Утворюємо слова з префіксом недо-
-
Вибираємо слова, правильно розділені на склади
-
Вибираємо слова, які не діляться на склади
-
Ставимо наголос у слові
-
Вибираємо наголошений склад
-
Розрізняємо слова за кількістю складів
-
Ділимо слова на склади, позначаємо відкриті і закриті склади
-
Змінюємо значення слова за допомогою наголосу
-
Розподіляємо слова за наголошеними складами
-
Вибираємо слова, які правильно поділені на склади для переносу
-
Знаходимо слова з подвійним наголосом
-
Ставимо прикметники у потрібному відмінку
-
Утворюємо прикметники різних ступенів порівняння
-
Записуємо прислівник, від якого утворені ступені порівняння
-
Вивчаємо способи творення прислівників
-
Вставляємо пропущені букви в особові закінчення дієслів
-
Додаємо пропущені літери
-
Гра «Закінчення у звертаннях»
-
Гра «Втрачена частина»
-
Розрізняємо частини у тексті
-
Розрізняємо способи зв’язку речень у тексті
-
Визначаємо засоби зв’язку речень у тексті
-
Знаходимо відоме у тексті
-
Складаємо зв’язний текст та добираємо заголовок
-
Гра «Міркуємо, описуємо, розповідаємо»
-
Визначаємо кількість мікротем у тексті
-
З'ясовуємо, з якою метою створено текст
-
З'ясовуємо тему тексту
-
Гра «Дай відповідь на запитання»
-
Визначаємо, що виражає заголовок тексту
-
Визначаємо тип мовлення кожної з мікротем
-
Визначаємо тип тексту за планом
-
Вибираємо зв'язний текст та визначаємо його тип
-
Визначаємо слово за його тлумаченням
-
Вибираємо найбільш докладний переказ
-
Природничі науки і дослідження
-
Світ дивовижних тварин
-
Казки народів світу
-
Знай свої права
-
Народна мудрість
-
Мій друг – дорожній рух
-
Вікторина «Що я знаю про книгу»
-
Курс юного парамедика
-
Безпечна поведінка вдома
-
Вибираємо сполучники у реченні
-
Вибираємо прийменники у реченні
-
Доповнюємо словосполучення прийменником
-
Доповнюємо речення правильно записаним прийменником
-
Ставимо розділові знаки у реченнях зі сполучниками
-
Розрізняємо сполучники і прийменники
-
Розрізняємо сполучники та однозвучні слова
-
Доповнюємо речення доречним сполучником
-
Розрізняємо прийменники з іменниками і прислівники
-
Добираємо прийменник до словосполучення
-
Узгоджуємо слова у словосполученні
-
Доповнюємо речення з однорідними членами сполучниками
-
Вивчаємо поєднання однорідних членів речення за допомогою сполучників
-
Доповнюємо складне речення сполучниками та сполучними словами
-
Добираємо спільнокореневі слова
-
Утворюємо назви регіонів
-
Утворюємо збірні назви
-
Утворюємо прикметники від іменників
-
Добираємо споріднені іменники до прикметників
-
Перетворюємо форми дієслова
-
Утворюємо зменшено-пестливі слова
-
Утворюємо нові слова за допомогою префіксів
-
Утворюємо слова з протилежним значенням
-
Складаємо слово зі значущих частин різних слів
-
Утворюємо слова з префіксом недо-
-
Розрізняємо конкретні та абстрактні іменники
-
Розрізняємо загальні та власні назви
-
Записуємо власні назви
-
Розподіляємо іменники за закінченням у множині
-
Знаходимо іменники, що вживаються тільки в однині/множині
-
Утворюємо форму множини
-
Добираємо займенники до іменників
-
Знаходимо займенники у реченні
-
Доповнюємо текст особовими займенниками
-
Доповнюємо речення влучним займенником
-
Визначаємо роль займенників у реченні
-
Визначаємо відмінок зворотного займенника у фразеологізмі
-
Ставимо займенники у потрібному відмінку
-
Добираємо загальні назви до власних назв
-
Відмінюємо іменники
-
Вибираємо форми кличного відмінка іменників
-
Вибираємо словосполучення, у яких правильно вжито велику літеру
-
Відмінюємо всі розряди займенників
-
Знаходимо прикметники у тексті
-
Знаходимо прислівники у тексті
-
Підбираємо прикметники до іменників
-
Ставимо прикметники у потрібному відмінку
-
Розрізняємо прикметники та прислівники
-
Утворюємо прикметники різних ступенів порівняння
-
Записуємо прислівник, від якого утворені ступені порівняння
-
Співвідносимо прикметники і прислівники
-
Замінюємо словосполучення прислівником
-
Записуємо відмінкові форми прикметників
-
Вивчаємо способи творення прислівників
-
Вибираємо дієслова у тексті
-
Вставляємо пропущені букви в особові закінчення дієслів
-
Розподіляємо дієслова за дієвідмінами
-
Доповнюємо речення правильною формою дієслова
-
Визначаємо часи дієслів
-
Додаємо пропущені літери
-
Розподіляємо дієслова за питаннями
-
Доповнюємо прислів'я дієсловами
-
Добираємо залежні слова до дієслів
-
Узгоджуємо слова у словосполученні
-
Утворюємо словосполучення від пари слів
-
Розподіляємо словосполучення за головним словом
-
Поширюємо словосполучення
-
Відмінюємо словосполучення з прикметниками
-
Вставляємо пропущений головний член речення
-
Знаходимо однорідні члени у реченні
-
Поширюємо речення другорядними членами
-
Визначаємо, якими частинами мови представлені однорідні члени речення
-
Доповнюємо речення однорідними головними членами
-
Визначаємо слово за його тлумаченням
-
Відгадуємо зашифровані слова
-
Гра «Рахуємо слова»
-
Визначаємо речення за метою висловлювання
-
Ставимо розділовий знак в кінці речення
-
Визначаємо речення за емоційним забарвленням
-
Вибираємо речення за типом
-
З’ясовуємо, чим ускладнене просте речення
-
Вставляємо пропущені розділові знаки
-
Ставимо розділові знаки у реченнях з однорідними означеннями
-
Ставимо розділові знаки у реченнях з однорідними додатками
-
Вивчаємо поєднання однорідних членів речення за допомогою сполучників
-
Досліджуємо речення із вставними словами
-
Виділяємо вставні слова на письмі
-
Доповнюємо речення звертанням
-
Розрізняємо вставні конструкції та звертання
-
Знаходимо звертання у реченні
-
Розрізняємо вставні слова і члени речення
-
Розподіляємо за групами вставні слова і звертання
-
Розрізняємо прості і складні речення
-
Визначаємо граматичні основи у складному реченні
-
Вставляємо пропущені розділові знаки у складному реченні
-
Вибираємо речення з прямою мовою
-
Розставляємо розділові знаки у реченнях з прямою мовою
-
Розрізняємо пряму мову і слова автора
-
Складаємо схему речення з прямою мовою
-
Добираємо речення з прямою мовою відповідно до схеми
-
Доповнюємо речення з непрямою мовою
-
Розставляємо розділові знаки у діалозі
-
Перетворюємо речення з прямою мовою у діалог
-
Складаємо діалог за поданою темою
-
Перевіряємо правильність написання речення
Знання мови
Застосування знань мови та її загальних засад при усному і письмовому мовленні, читанні і прослуховуванні для розуміння функціонування слів в різних стилях, їхній ефективний вибір для доповнення речення/тексту.
-
Знаходимо прикметники у тексті
-
Знаходимо прислівники у тексті
-
Вибираємо дієслова у тексті
-
Складаємо діалог за поданою темою
-
Гра «Втрачена частина»
-
Розрізняємо частини у тексті
-
Розрізняємо способи зв’язку речень у тексті
-
Визначаємо засоби зв’язку речень у тексті
-
Знаходимо відоме у тексті
-
Складаємо зв’язний текст та добираємо заголовок
-
Гра «Міркуємо, описуємо, розповідаємо»
-
Визначаємо кількість мікротем у тексті
-
З'ясовуємо, з якою метою створено текст
-
З'ясовуємо тему тексту
-
Гра «Дай відповідь на запитання»
-
Визначаємо, що виражає заголовок тексту
-
Визначаємо тип мовлення кожної з мікротем
-
Визначаємо тип тексту за планом
-
Вибираємо зв'язний текст та визначаємо його тип
-
Перевіряємо правильність написання речення
-
Вибираємо найбільш докладний переказ
-
Природничі науки і дослідження
-
Унікальні явища природи
-
Світ дивовижних тварин
-
Казки народів світу
-
Вікторина «На грядці»
-
Знай свої права
-
Народна мудрість
-
Мій друг – дорожній рух
-
Вікторина «Що я знаю про книгу»
-
Пожежна безпека
-
Курс юного парамедика
-
Безпечна поведінка вдома
-
Замінюємо словосполучення словами з префіксами
-
Змінюємо значення слова за допомогою наголосу
-
Розрізняємо конкретні та абстрактні іменники
-
Розрізняємо загальні та власні назви
-
Записуємо власні назви
-
Визначаємо відмінок зворотного займенника у фразеологізмі
-
Добираємо загальні назви до власних назв
-
Розрізняємо слова за лексичним значенням
-
Словничок почуттів
-
Добираємо поняття до визначень
-
Добираємо синоніми до слів
-
Добираємо антоніми до слів
-
Добираємо омоніми до слів
-
Розрізняємо однозначні та багатозначні слова
-
Утворюємо словосполучення з прямим та переносним значенням слів
-
Доповнюємо речення найбільш влучними словами серед синонімів
-
Утворюємо синонімічні ряди
-
Знаходимо омоніми в реченнях
-
Вибираємо у реченні антонімічні пари
-
Складаємо словосполучення з омонімами
-
Пояснюємо значення паронімів
-
Утворюємо порівняння
-
Розрізняємо іншомовні та власне українські слова
-
Добираємо професійні слова
-
Добираємо до слів іншомовного походження українські відповідники
-
Знаходимо зайве слово з ряду слів
-
Розрізняємо неологізми та застарілі слова
-
Пояснюємо значення іншомовних слів
-
Пояснюємо значення неологізмів/застарілих слів
-
Знаходимо лексичні помилки у висловах
-
Знаходимо фразеологізм у реченні
-
Добираємо синоніми/антоніми до фразеологізмів
-
Розрізняємо прислів'я та приказки
-
Перетворюємо словосполучення у фразеологізми
-
Пояснюємо значення фразеологізмів
-
Будуємо речення з фразеологізмами
-
Визначаємо роль фразеологізмів у реченні
-
Визначаємо слово за його тлумаченням
-
Відгадуємо зашифровані слова
-
Визначаємо багатозначні слова
-
Шукаємо правильне слово
-
Казки народів світу
-
Професії
-
Народна мудрість
-
Вікторина «Що я знаю про книгу»
Розширення словникового запасу
Визначення або уточнення значення невідомих і багатозначних слів і фраз, використовуючи контекст, аналізуючи складові тексту. Демонстрація розуміння образної мови, словосполучень та нюансів у значенні слів. Використання такої кількості слів та фраз, яка є достатньою для читання, писання, слухання текстів відповідно до віку; демонстрація вміння з’ясовувати значення невідомого терміна, важливого для розуміння або висловлення думки.
-
Розбираємо слова за будовою
-
Утворюємо ступені ознаки за допомогою афіксів
-
Замінюємо словосполучення словами з префіксами
-
Визначаємо правильність написання префіксів
-
Розподіляємо слова з/без префіксів
-
Утворюємо слова із префіксами з-,с-,зі-
-
Розподіляємо слова з префіксами пре-, при-
-
Розрізняємо слова за закінченням
-
Вставляємо пропущену літеру
-
Визначаємо частину, яка утворила нове слово
-
Знаходимо слова, які складаються з декількох слів
-
З'єднуємо абревіатуру з повною назвою
-
Розрізняємо спільнокореневі слова та форми слова
-
Упорядковуємо словотвірний ланцюжок
-
Добираємо спільнокореневі слова
-
Утворюємо назви регіонів
-
Утворюємо збірні назви
-
Утворюємо прикметники від іменників
-
Добираємо споріднені іменники до прикметників
-
Перетворюємо форми дієслова
-
Утворюємо зменшено-пестливі слова
-
Утворюємо нові слова за допомогою префіксів
-
Утворюємо слова з протилежним значенням
-
Складаємо слово зі значущих частин різних слів
-
Утворюємо слова з префіксом недо-
-
Утворюємо форму множини
-
Утворюємо прикметники різних ступенів порівняння
-
Записуємо прислівник, від якого утворені ступені порівняння
-
Вивчаємо способи творення прислівників
-
Відгадуємо зашифровані слова
-
Змінюємо значення слова за допомогою наголосу
-
Розрізняємо конкретні та абстрактні іменники
-
Розрізняємо загальні та власні назви
-
Записуємо власні назви
-
Доповнюємо речення найбільш влучними словами серед синонімів
-
Утворюємо синонімічні ряди
-
Знаходимо омоніми в реченнях
-
Вибираємо у реченні антонімічні пари
-
Складаємо словосполучення з омонімами
-
Пояснюємо значення паронімів
-
Утворюємо порівняння
-
Добираємо до слів іншомовного походження українські відповідники
-
Знаходимо зайве слово з ряду слів
-
Розрізняємо неологізми та застарілі слова
-
Знаходимо лексичні помилки у висловах
-
Знаходимо фразеологізм у реченні
-
Добираємо синоніми/антоніми до фразеологізмів
-
Розрізняємо прислів'я та приказки
-
Перетворюємо словосполучення у фразеологізми
-
Пояснюємо значення фразеологізмів
-
Будуємо речення з фразеологізмами
-
Визначаємо роль фразеологізмів у реченні
-
Утворюємо словосполучення зі словами
-
Розрізняємо словосполучення та сполуки слів
-
Визначаємо головне та залежне слово у словосполученні
-
Вибираємо питання до залежного слова у словосполученні
-
Добираємо всі можливі залежні слова до головного
-
Добираємо словосполучення до схеми
-
Знаходимо правильно утворені словосполучення
-
Добираємо прийменник до словосполучення
-
Узгоджуємо слова у словосполученні
-
Доповнюємо речення словосполученням відповідно змісту
-
Утворюємо словосполучення від пари слів
-
Розподіляємо словосполучення за головним словом
-
Відмінюємо словосполучення з прикметниками
-
Визначаємо граматичну основу речення
-
Відновлюємо порядок реплік у діалозі
-
Визначаємо слово за його тлумаченням
-
Визначаємо багатозначні слова
-
Шукаємо правильне слово
-
Вибираємо найбільш докладний переказ
-
Спортивний кросворд
-
Відновлюємо порядок реплік у діалозі
-
Доповнюємо діалог
-
Розставляємо розділові знаки у діалозі
-
Перетворюємо речення з прямою мовою у діалог
-
Складаємо діалог за поданою темою
-
Гра «Втрачена частина»
-
Розрізняємо частини у тексті
-
Розрізняємо способи зв’язку речень у тексті
-
Визначаємо засоби зв’язку речень у тексті
-
Знаходимо відоме у тексті
-
Складаємо зв’язний текст та добираємо заголовок
-
Гра «Міркуємо, описуємо, розповідаємо»
-
Визначаємо кількість мікротем у тексті
-
З'ясовуємо, з якою метою створено текст
-
З'ясовуємо тему тексту
-
Гра «Дай відповідь на запитання»
-
Визначаємо, що виражає заголовок тексту
-
Визначаємо тип мовлення кожної з мікротем
-
Визначаємо тип тексту за планом
-
Визначаємо слово за його тлумаченням
-
Відгадуємо зашифровані слова
-
Визначаємо багатозначні слова
-
Гра «Рахуємо слова»
-
Шукаємо правильне слово
-
Перевіряємо правильність написання речення
-
Вибираємо найбільш докладний переказ
-
Визначаємо тип і заголовок прослуханого тексту
-
Складаємо план прослуханого тексту
-
Природничі науки і дослідження
-
Унікальні явища природи
-
Світ дивовижних тварин
-
Вікторина «Підземні багатства»
-
Спортивний кросворд
-
Подорож Світовим океаном
-
Казки народів світу
-
Професії
-
Вікторина «На грядці»
-
Знай свої права
-
Народна мудрість
-
Мій друг – дорожній рух
-
Вікторина «Що я знаю про книгу»
-
Пожежна безпека
-
Курс юного парамедика
-
Безпечна поведінка вдома
