Як і кожна країна, Україна має певний перелік державних та народних свят. Державні свята відзначаються на офіційному рівні і зазвичай у ці дні ми маємо вихідні (що неабияк тішить малечу). Народні свята дійшли до нас із історичних традицій, повір’їв та релігійних обрядів. Усі ці пам’ятні дні досить важливі для багатьох поколінь українців, оскільки зберігають у собі історичну та духовну спадщину нашого народу. Саме тому шестикласник має розумітися на основних державних святах та легко визначати дати їх святкування.
Для того, щоб учень не заплутався у розмаїтті дат та цифр, ми створили вправу «Досліджуємо свята». Під час її проходження дитина побачить перед собою завдання «Вибери правильну дату». Трохи нижче — речення, у якому пропущена дата певної події. Для того, щоб полегшити школяру проходження цієї вправи, праворуч є декілька дат, з яких лише одна є правильною. Учень має проаналізувати всі числа, а потім натиснути на ту дату, у яку святкується саме ця подія.
Учень/учениця:
- сприймає, аналізує, оцінює прочитані чи почуті відомості та добирає й використовує ті з них, які необхідні для досягнення певної комунікативної мети;
- використовує українську мову як засіб формування ціннісної позиції щодо громадянського патріотизму, любові до Батьківщини, української природи, почуття гордості за свою країну, поваги до її історії, культури й історичних пам’яток, сімейних цінностей, визнання цінності здоров’я свого й інших, оптимізм у сприйманні світу;
- усвідомлює необхідність бути готовим і здатним дотримуватися морально-етичних норм стосовно дорослих і ровесників у школі, позашкільному житті, дома, суспільно корисній діяльності.
Учень/учениця:
- аналізує мовні й позамовні поняття, явища, закономірності;
- порівнює, узагальнює їх;
- виділяє головне з-поміж другорядного;
- здобуває інформацію з різноманітних джерел (довідкової, художньої літератури, ресурсів Інтернету тощо), здійснює бібліографічний пошук, працює з текстами вивчених типів, стилів і жанрів мовлення;
- систематизує, зіставляє, інтерпретує готову інформацію;
- моделює мовні й позамовні поняття, явища, закономірності.
Учень/учениця:
- уявляє словесно описані предмети та явища;
- переносить раніше засвоєні знання та вміння в нову ситуацію;
- помічає й формулює проблему в процесі навчання;
- усвідомлює структуру предмета вивчення;
- робить припущення щодо способу розв’язання певної проблеми, добирає аргументи для його доведення (у нескладних випадках);
- помічає красу в мовних явищах, явищах природи, у творах мистецтва, у вчинках людей і результатах їхньої діяльності;
- критично оцінює свої вчинки, узгоджує їх із загальнолюдськими моральними нормами;
- виявляє готовність і здатність творити добро словом і ділом.
Учень/учениця:
- знає та використовує точні загальнонаукові та мовноспецифічні слова та фрази;
- вміє використовувати словник при поясненні слова або фрази, важливої для розуміння або вираження думки.