Гра «Утвори прикметник» створена з метою узагальнити всі знання дитини з теми «Прикметник як частина мови». Впродовж виконання всіх етапів уроку учню знадобляться не тільки знання про цю частину мови, а також вміння логічно мислити і проводити паралелі між іменником, набором літер і малюнком-підказкою.
У завданні потрібно перенести літери з барабана в клітинки і розташувати їх таким чином, щоб утворився прикметник, який в поєднанні з іменником, що говорить дитина-персонаж, створив би влучне словосполучення. Отже, учень читає іменник, дивиться, які літери є на барабані, та переносить їх по одній у правильній послідовності в клітинки над картинкою. В результаті дій дитини повинен утворитися прикметник, який має такий же рід і число, що й іменник, який вимовляє персонаж.
Окрему увагу потрібно звертати на картинки, бо в цьому уроці вони виступають підказкою, які полегшують дитині виконання завдань.
Отже, утворюючи в кожному слайді новий прикметник, учень не тільки повторює все, що він знає про цю частину мови, узгоджуючи її в роді і числі з іменником, а й вдосконалює свою кмітливість і поповнює словниковий запас.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль;
- пояснює написання прикметників відповідними правилами;
- знаходить прикметники в реченні;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль прикметника в реченні;
- відмінює прикметники твердої й м’якої груп;
- утворює правильно форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників;
- утворює якісні, відносні й присвійні прикметники від інших частин мови за допомогою відомих способів словотвору;
- правильно записує прикметники з вивченими орфограмами;
- помічає та виправляє помилки у вживанні прикметників.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.