Теорія підтверджує практику, тож знання правил є важливим для того, щоби правильно використовувати засоби мови. Цікаво, що іноді явища, які візуально здаються тотожними, насправді належать до різних правил. Наприклад, це стосується складних слів, що використовуються з дефісом. У процесі виконання цього задвання дитина навчиться розпізнавати, завдяки якому правилу використовується дефіс у конкретному випадку для побудови складного слова. Перед учнем міститься зображення формулювання двох правил. Школяр читає кожне та розуміє, який приклад підійшов би до нього. Варіанти прикладів наведені нижче. Це слова, які пишуться через дефіс, але кожне — завдяки лише «своєму» правилу. Завдання, яке ставиться перед учнем, полягає в тому, щоби перенести приклад до того привали, якому він належить. Це дасть змогу краще запам’ятати правила та зрозуміти різницю між різними, хоча і схожими нормами українського правопису складних слів.
Учень/учениця:
- знає основні способи словотвору;
- пояснює чергування приголосних при творенні слів правилами;
- правильно записує складні й складноскорочені слова, пояснює їх правопис правилами;
- визначає способи творення слів;
- самостійно утворює нові слова вивченими способами;
- дотримується правил чергування приголосних при творенні слів;
- створює словотвірний ланцюжок;
- утворює складноскорочені слова;
- знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила, користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.