Під час виконання цього уроку дитина має узагальнити всі знання з теми «Будова слова». Вона повинна допомогти персонажам розібрати слово на екрані телевізора за будовою, тобто виділити всі значущі частини слова: корінь, префікс, суфікс, закінчення. Основа слова виділяється автоматично. Слід також пам’ятати, що в українській мові існують слова, які мають нульове закінчення.
Перед учнем на екрані частина кімнати з телевізором і дві дитини, яким треба допомогти розібрати слово за будовою. Щоб це зробити, потрібно спочатку натиснути на значущу частину слова під картинкою, а потім вибрати всі літери, які до неї належать. Після того, як дитина це зробить, і навколо слова з’являться всі умовні позначки, потрібно натиснути кнопку «Готово». І з’являться нові персонажі та нове слово для розбору.
Пройшовши всі етапи цього уроку, дитина остаточно закріпить свої знання з теми «Будова слова», навчиться правильно визначати всі значущі частини слова, аналізуючи його складові і добираючи споріднені слова, а також його форми.
Учень/учениця:
- знає основні способи словотвору;
- пояснює чергування приголосних при творенні слів правилами;
- правильно записує складні й складноскорочені слова, пояснює їх правопис правилами;
- визначає способи творення слів;
- самостійно утворює нові слова вивченими способами;
- дотримується правил чергування приголосних при творенні слів;
- створює словотвірний ланцюжок;
- утворює складноскорочені слова;
- знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила, користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.
Учень/учениця:
- аналізує мовні й позамовні поняття, явища, закономірності;
- порівнює, узагальнює їх;
- виділяє головне з-поміж другорядного;
- здобуває інформацію з різноманітних джерел (довідкової, художньої літератури, ресурсів Інтернету тощо), здійснює бібліографічний пошук, працює з текстами вивчених типів, стилів і жанрів мовлення;
- систематизує, зіставляє, інтерпретує готову інформацію;
- моделює мовні й позамовні поняття, явища, закономірності.
Учень/учениця:
- вміє інтерпретувати фігури мовлення (наприклад, персоніфікації) у контексті;
- використовує взаємозв'язок між окремими словами, щоб краще зрозуміти лексичне значення кожного слова;
- розрізняє нюанси у значеннях слів та вміє їх доречно використовувати відповідно до стилю мовлення.
Учень/учениця:
- знає та використовує точні загальнонаукові та мовноспецифічні слова та фрази;
- вміє використовувати словник при поясненні слова або фрази, важливої для розуміння або вираження думки.