Під час виконання цього уроку учень буде вчитися розрізняти прикметники твердої і м’якої груп, тренуватиме увагу.
До твердої групи належать прикметники, які в називному відмінку однини мають наступні закінчення: чоловічого роду -ий або нульове, жіночого роду -а, середнього роду -е (природний, повинен, зелене). Прикметники м’якої групи в називному відмінку однини чоловічого роду закінчуються на -ій (-їй), а жіночого роду на -я, середнього роду на -є ( всесвітній, синя).
На екрані учень бачить два білих фони. Між ними розташовані чотири слова. Дитина має розподілити їх. Ліворуч треба перенести іменники твердої групи, а праворуч — м’якої.
Пройшовши всі етапи цього уроку, дитина добре запам’ятає, які прикметники належать до твердої, а які — до м’якої групи, збагатить свій словниковий запас.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль;
- пояснює написання прикметників відповідними правилами;
- знаходить прикметники в реченні;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль прикметника в реченні;
- відмінює прикметники твердої й м’якої груп;
- утворює правильно форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників;
- утворює якісні, відносні й присвійні прикметники від інших частин мови за допомогою відомих способів словотвору;
- правильно записує прикметники з вивченими орфограмами;
- помічає та виправляє помилки у вживанні прикметників.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.