Під час виконання цього уроку учень буде вдосконалювати свої навички розрізняти займенники за розрядами.
Займенники поділяються на дев’ять розрядів: особові (я, ти, він, вона, воно, ми, ви, вони), зворотний (себе), питальні (що? хто? скільки? який? чий? котрий?), відносні (ті ж питальні, але без знаку питання), присвійні (мій, твій, наш, ваш; його, її, їхній, свій), вказівні (цей, оцей, сей, той, стільки, такий, отакий), означальні (весь, всякий, сам, кожний, самий, інший), неозначені (абихто, абищо, будь-який, скільки-небудь), заперечні (ніщо, ніякий, нічий, аніхто, аніщо, аніякий).
На екрані учень бачить два блокнотні аркуші. Під ними розташовані чотири слова. Дитина має перетягнути займенники на аркуші відповідно до завдання над ними.
Пройшовши всі етапи цього уроку, дитина навчиться сортувати займенники згідно з їхніми розрядами, стане більш уважною, збагатить словниковий запас.
Учень/учениця:
- знає й розуміє значення займенника;
- знає морфологічні ознаки займенників;
- знаходить займенники в тексті;
- відрізняє займенники від інших частин мови;
- правильно визначає розряд займенників;
- утворює неозначені й заперечні займенники;
- відмінює правильно займенники різних розрядів;
- пояснює правопис займенників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні та вживанні займенників;
- використовує займенники для зв’язку речень у тексті;
- правильно поєднує займенники з прийменниками.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.