Ця вправа продовжує перевірку знань правил правопису складних слів, і дає можливість пов’язати на практиці усне мовлення та писемне. Завдання має форму диктанту: перед учнем міститься зображення робочої зони, куди потрібно вписати складне слово, а над нею — активна кнопка. Натиснувши на неї, дитина чує слово, яке необхідно опрацювати. Дитина сприймає його лише на слух, бо ніде в завданні воно не вказується. Для того, щоби зробити вправу більш приємною з візуальної точки зору, робоча зона та активна кнопка є елементами ілюстрації. Учень може натиснути кнопку стільки разів, скільки потрібно, щоби краще зрозуміти морфемний ряд слова. Варіанти написання: через дефіс або разом. Школяр має зрозуміти, до якого правила належить ця мовна одиниця, щоби вписати її правильно. Важливо не лише не помилитися з поєднанням двох коренів чи основ, а й із написанням інших морфем, тож це завдання є також корисним для розвитку вміння писати грамотно, а не лише для тренування правил написання складних слів.
Учень/учениця:
- знає основні способи словотвору;
- пояснює чергування приголосних при творенні слів правилами;
- правильно записує складні й складноскорочені слова, пояснює їх правопис правилами;
- визначає способи творення слів;
- самостійно утворює нові слова вивченими способами;
- дотримується правил чергування приголосних при творенні слів;
- створює словотвірний ланцюжок;
- утворює складноскорочені слова;
- знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила, користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
- розрізняє на слух мовні одиниці: слова, словосполучення, речення;
- виявляє на слух мовні одиниці, вимовлені з порушенням правил вимови або узгодження складових, або відповідні зазначеним в завданні прикметам;
- слухає і розуміє усне висловлювання, фіксує початок і кінець, визначає на слух кількість речень у тексті;
- відповідає на запитання за змістом прослуханого;
- демонструє розуміння прослуханого тексту, виконуючи навчальні дії.