Під час виконання цього уроку учень буде вчитися відрізняти коротку форму прикметника від повної і застосовувати ці знання на практиці.
Прикметники, які не мають закінчення, належать до коротких. Зазвичай, це називний або знахідний відмінок однини чоловічого роду (певен, винен) або присвійні прикметники із кінцівкою –ив, -ин (братів, материн).
На екрані учень бачить 2 аркуші. На кожному з них зазначено, прикметники якої форми потрібно перенести туди. Під аркушами розташовані 4 слова. Дитина має розподілити їх на аркушах відповідно до написів і після цього натиснути кнопку «Готово»
Оформлення уроку має розважально-ігровий характер. Учень не просто переносить слова, а допомагає кактусам правильно розподілити прикметники відповідно до їхніх форм.
Пройшовши всі етапи цього уроку, дитина добре запам’ятає, які форми має прикметник і навчиться на конкретних словах визначати їх. Оскільки в кожному слайді наявні прикметники обох форм, то учень буде також поступово звикати «на око» визначати їх.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль;
- пояснює написання прикметників відповідними правилами;
- знаходить прикметники в реченні;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль прикметника в реченні;
- відмінює прикметники твердої й м’якої груп;
- утворює правильно форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників;
- утворює якісні, відносні й присвійні прикметники від інших частин мови за допомогою відомих способів словотвору;
- правильно записує прикметники з вивченими орфограмами;
- помічає та виправляє помилки у вживанні прикметників.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.