Є кілька варіантів написання слів із частками: разом, окремо або через дефіс. Спосіб написання залежить від того, про яку частку йдеться. І дитині доведеться просто запам’ятати ці норми і правила, а для цього потрібна практика, яку надає ця вправа. На екрані перед учнем міститься зображення двох робочих зон, які відповідно названі, наприклад, у першу треба перемістити всі слова, що пишуться окремо, а в другу — слова, що пишуться разом. Набір слів для опрацювання міститься нижче. Учень аналізує кожен випадок окремо, бо частки там різні. Дитина переносить кожне слово до потрібної робочої зони. Випадки бувають досить непрості, скажімо, конструкція «ні з чим» пишеться в три окремі слова, а от «щоправда» є одним словом, хоча в реченнях це слово «що» нерідко вживається окремо від інших як сполучник. Навіть якщо учень помилиться, він не забуде про норми вживання часток і зуміє запобігти майбутнім помилкам.
Учень/учениця:
- знає основні способи словотвору;
- пояснює чергування приголосних при творенні слів правилами;
- правильно записує складні й складноскорочені слова, пояснює їх правопис правилами;
- визначає способи творення слів;
- самостійно утворює нові слова вивченими способами;
- дотримується правил чергування приголосних при творенні слів;
- створює словотвірний ланцюжок;
- утворює складноскорочені слова;
- знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила, користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.