Деякі слова мають структуру, яка відрізняється від тої, до якої звикла дитина, уже познайомившись із коренем, закінченням та іншими частинами слова. Наприклад, абревіатури — вони складаються з перших літер слів, що входять до їхнього складу. Назви деяких установ складаються з кількох слів, тож кожного разу вказувати повну їхню назву недоцільно. У таких випадках і використовуються абревіатури. У процесі виконання цього завдання дитина вчитиметься утворювати абревіатури на основі назви тої чи іншої установи, інстанції, компанії тощо. Перед учнем міститься зображення ілюстрації, а назва, що складається з кількох слів, вписана у її структуру. Дитина має проаналізувати цю назву та вибрати один із кількох варіантів абревіатури цієї установи. Варіанти подаються нижче, і всі вони досить сильно відрізняються між собою, тож вибрати правильно буде легко. Учень має пам’ятати, що абревіатури позначаються завжди лише великими буквами й лише першими з тих, які формують слово.
Учень/учениця:
- знає основні способи словотвору;
- пояснює чергування приголосних при творенні слів правилами;
- правильно записує складні й складноскорочені слова, пояснює їх правопис правилами;
- визначає способи творення слів;
- самостійно утворює нові слова вивченими способами;
- дотримується правил чергування приголосних при творенні слів;
- створює словотвірний ланцюжок;
- утворює складноскорочені слова;
- знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила, користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.