Цей урок присвячений темі «Ступені порівняння прикметників» і відпрацюванню вміння розрізняти форми найвищого ступеня.
Отже, всі якісні прикметники можуть утворювати ступені порівняння (вищий і найвищий). Останній має дві форми: просту і складену. Важливим вмінням для досконалого знання мови є правильне їх утворення і вживання.
Проста форма найвищого ступеня утворюється за допомогою додавання префіксів (що-, як-) най- до прикметника вищого ступеня простої форми (найглибший, якнайглибший), а складена – за допомогою слів «найбільш», «найменш» до прикметника у початковій формі (найменш глибокий) або «від усіх», «за всіх», «над усе» до прикметника вищого ступеня простої форми (глибший від усіх).
У верхній частині екрану у завданні зазначено, яку саме форму і від якого прикметника має вибрати учень. Під картинкою розташовані три варіанти відповіді. Учень має уважно прочитати завдання і вибрати правильне слово чи сполучення слів, бо програма зарахує відповідь одразу ж, як дитина натисне на потрібну форму прикметника.
Отже, проходячи цей урок, дитина закріпить свої знання щодо форм найвищого ступеня порівняння прикметника, навчиться застосовувати теорію на практиці і тренуватиме вміння приймати виважені рішення.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль;
- пояснює написання прикметників відповідними правилами;
- знаходить прикметники в реченні;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль прикметника в реченні;
- відмінює прикметники твердої й м’якої груп;
- утворює правильно форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників;
- утворює якісні, відносні й присвійні прикметники від інших частин мови за допомогою відомих способів словотвору;
- правильно записує прикметники з вивченими орфограмами;
- помічає та виправляє помилки у вживанні прикметників.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.