Цей урок актуалізує знання дитини з тем «Правопис прикметників» і «Способи творення прикметників». Під час виконання завдань учень має згадати, що в прикметниках може бути як суфікс -н-, так і -нн-. Найчастіше -нн- утворюється на межі кореня і суфікса (осін- + -н(ій) — осінній). Також для якісного виконання цього уроку потрібно знати: коли прикметник утворюється з двох слів, перше з яких числівник, то він пишеться разом (п’ятирічний).
Перед учнем на екрані розташована галявина з табличкою в центрі. На ній знаходиться підказка: те слово або сполучення слів, з яких дитина повинна утворити прикметник. Зверху на ілюстрації розташований іменник. Учень має утворити прикметник, використавши підказку на табличці, узгодити його в роді, числі з іменником і вписати в спеціальний білий рядок перед іменником.
Отже, виконуючи це завдання, дитина пригадає особливості творення і написання прикметників, тренуватиме увагу і кмітливість, збагатить свій словниковий запас.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль;
- пояснює написання прикметників відповідними правилами;
- знаходить прикметники в реченні;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль прикметника в реченні;
- відмінює прикметники твердої й м’якої груп;
- утворює правильно форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників;
- утворює якісні, відносні й присвійні прикметники від інших частин мови за допомогою відомих способів словотвору;
- правильно записує прикметники з вивченими орфограмами;
- помічає та виправляє помилки у вживанні прикметників.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.