Прикметники характеризують предмети з ріхних позицій та точок зору. Одна з них — колір. У процесі виконання цього завдання дитина навчиться відмінювати назви різних кольорів правильно.
Учень бачить умовну схему відмінків. Початкова форма подається в називному відмінку, а нижче перераховуються всі інші. Біля кожного відмінка — порожня зона, куди слід вписати правильну форму цього слова. Враховувати потрібно рід та морфемну структуру прикметника. Наприклад, у початковій формі слово «синій», а в родовому відмінку — «синього». А от якщо в називному відмінку «синя» (тобто лексично такий самий прикметник, але жіночого роду), то в родову — «синьої». Головне — правильно згадати питання до кожного відмінка. Завдання, що ставиться перед учнем, полягає в тому, щоб заповнити всі порожні ділянки відповідними формами слів.
Ця вправа дозволить учню краще розбиратися в різноманітті слів, що характеризують предмети за кольором, та використовувати їх у мовленні.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль;
- пояснює написання прикметників відповідними правилами;
- знаходить прикметники в реченні;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль прикметника в реченні;
- відмінює прикметники твердої й м’якої груп;
- утворює правильно форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників;
- утворює якісні, відносні й присвійні прикметники від інших частин мови за допомогою відомих способів словотвору;
- правильно записує прикметники з вивченими орфограмами;
- помічає та виправляє помилки у вживанні прикметників.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.