Цей урок тренуватиме вміння учня правильно відмінювати займенники різних розрядів.
Учень вже знає, що займенники мають деякі особливості під час відмінювання. «Наш», «всякий», «інший», «сам», «який», «котрий» і подібні відмінюються, як прикметники твердої групи, а «їхній» — як прикметники м’якої групи (який, якого, якому, і так далі). Займенники «скільки» і «стільки» відмінюються, як числівник «два» (стільки, стількох і т. д.), зворотний займенник «себе» не має називного відмінка. Особливістю відмінювання особових займенників «він», «вона», «воно», «вони» є поява в них після прийменників та в орудному відмінку початкового «н» (вона — в неї).
На екрані дитина бачить фон, на якому ліворуч у стовпчик знаходяться відмінки, а далі розташовані два займенники. Учень має заповнити порожні рядки: вписати займенники у тих формах, яких не вистачає.
Під час виконання цього завдання учень вдосконалить вміння правильно відмінювати займенники, тренуватиме увагу і посидючість.
Учень/учениця:
- знає й розуміє значення займенника;
- знає морфологічні ознаки займенників;
- знаходить займенники в тексті;
- відрізняє займенники від інших частин мови;
- правильно визначає розряд займенників;
- утворює неозначені й заперечні займенники;
- відмінює правильно займенники різних розрядів;
- пояснює правопис займенників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні та вживанні займенників;
- використовує займенники для зв’язку речень у тексті;
- правильно поєднує займенники з прийменниками.
Учень/учениця:
- доречно використовує всі розряди займенників у реченнях і текстах;
- влучно використовує зворотний займенник «себе»;
- розпізнає та вміє виправляти недоречне вживання займенників;
- доречно вживає особові займенники, змінює їх за відмінами відповідно до змісту речення;
- розпізнає відхилення від доречного типу або стилю мовлення у власних та чужих письмових текстах, а також вміє виправляти їх.