Для того, щоби закріпити знання правопису, необхідна практика, і найкраща її форма — це перевірка вже готових написаних раніше речень на наявність помилок. Ця вправа пропонує дитині познайомитися з контекстом використання складних слів, вживаючи їх у реченнях. За допомогою використання складних слів у реченнях такі мовні одиниці стають більш важливою та живою частиною мовлення, а дитина бачить, як ці слова змінюються за граматичними формами та вживаються в різних випадках. У реченнях, що подаються учню, складні слова пропущено, і дитина має вибрати один із двох варіантів написання потрібного слова. Варіанти тотожні лексично і граматично, відрізняючись лише тим, чи вживаються вони разом, чи через дефіс. А для того, щоб урізноманітнити роботу, у реченні також є слово з пропущеною літерою. Дитина має вписати потрібну букву в це слово, що не завжди легко, адже використовуються досить складні випадки чергувань або використання приголосних, що фонетично наближаються до інших. Тому це завдання є корисним для тренування загальних норм правопису.
Учень/учениця:
- знає основні способи словотвору;
- пояснює чергування приголосних при творенні слів правилами;
- правильно записує складні й складноскорочені слова, пояснює їх правопис правилами;
- визначає способи творення слів;
- самостійно утворює нові слова вивченими способами;
- дотримується правил чергування приголосних при творенні слів;
- створює словотвірний ланцюжок;
- утворює складноскорочені слова;
- знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила, користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.