Цей урок актуалізує знання дитини з теми «Написання «не» з прикметниками», навчить доречно вживати такі прикметники в конкретних реченнях.
Разом «не» пишеться тоді, коли прикметник без не- не вживається (невблаганний). Також якщо слово з «не» можна замінити іншим словом чи словосполученням, то не- пишемо разом (нелегкий (важкий) шлях). Завжди окремо пишеться «не», коли є протиставлення (шлях не легкий, а важкий), або якщо «не» відкидає щось, заперечує (завдання не складне), коли в реченні є заперечні слова з «ні» або «далеко», «зовсім», «аж ніяк» тощо (ні, завдання не складне; ніхто не винен), якщо прикметник є у реченні присудком.
Перед учнем на екрані розташоване біле поле з реченням. Дитина повинна доповнити його потрібним прикметником з «не», написаним разом або окремо. Варіанти відповіді знаходяться під білим полем. Учень має натиснути на потрібне слово, і воно з’явиться у реченні.
Проходячи всі етапи цього уроку, дитина навчиться визначати правильність написання прикметника з «не» разом чи окремо, враховуючи зміст конкретного речення. Також це завдання тренує логічне мислення, вміння співвідносити теорію з практикою.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль;
- пояснює написання прикметників відповідними правилами;
- знаходить прикметники в реченні;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль прикметника в реченні;
- відмінює прикметники твердої й м’якої груп;
- утворює правильно форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників;
- утворює якісні, відносні й присвійні прикметники від інших частин мови за допомогою відомих способів словотвору;
- правильно записує прикметники з вивченими орфограмами;
- помічає та виправляє помилки у вживанні прикметників.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.