Дробовий числівник належить до групи числівників, що означають кількість частин від цілого і складається з двох частин: кількісної та порядкової. Під час виконання завдань цього уроку дитина буде вчитися утворювати дробові числівники та ставити їх у відповідній граматичній формі, узгоджуючи з іменниками.
На екрані перед учнем міститься яскрава ілюстрація з двома робочими зонами: на одній з них за дорогою цифр та ілюстрації подано числівник, на іншій — написано речення з пропущеним словом. Дитина має визначити, який дробовий числівник подано в першій робочій зоні, і правильно записати його в другу. Після цього з’явиться наступне завдання, в якій зображення ілюструватиме інше завдання подібним чином, полегшуючи дитині його розуміння.
Завдання такого типу є досить складними для школярів, тож послідовне виконання етапів цього уроку допоможе поглибити знання дитини з даної теми та вдосконалити вміння застосовувати їх на практиці.
Учень/учениця:
- знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні;
- пояснює вживання числівників на позначення дат і часу;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні;
- знаходить числівники в реченнях і тексті, розрізняє числівники й прислівники.
- утворює й використовує правильно відмінникові форми числівників;
- поєднує правильно числівники з іменниками;
- пояснює відмінювання та правопис числівників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні числівників;
- записує словосполучення з використанням дат і точного позначення часу.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.